Šele po poplavah je marsikdo ugotovil, da zavarovanja hiše nima optimalno urejenega. Zavarovalnica ne odstopi od svojega. Kakšne so druge možnosti?
Škoda po poplavah, ki so avgusta prizadele Slovenijo, je ogromna. Kdor je imel nepremičnine in premičnine zavarovane, si je obetal, da bo nekaj škode dobil povrnjene. Veliko ljudi je v tem času preverjalo zavarovalne police in pogoje, ki so na njih navedeni. Nekateri so z žalostjo ugotovili, da lahko na podlagi svoje zavarovalne police dobijo izplačane nižje zneske od pričakovanih, sploh glede na škodo, ki so jo utrpeli. Nemalo je takih, pri katerih je nastala škoda več deset tisoč evrov, zavarovalnica pa bi bila pripravljena izplačati zgolj nekaj tisočakov.
Razlog za to lahko tiči tudi v drobnem tisku zavarovalne police, nepozornosti zavarovanca na podrobnosti v pogodbi ali na preslabo pojasnjena dejstva s strani zavarovalnega agenta. Taki primeri lahko vodijo do nesoglasij med zavarovancem in zavarovalnico.
Najpogosteje do nesoglasij med zavarovalnico in zavarovanci prihaja v primerih, ko riziko, zaradi katerega je nastala škoda, ni zavarovan, (premoženjsko) zavarovanje ni sklenjeno za ustrezno zavarovalno vsoto in ko pride do nerazumevanja pojma rešenih delov pri izplačilu »totalke« s strani zavarovalnice, primere naštejejo v Zavarovalnici ARAG. Sami se namreč srečujejo tudi s spori med zavarovalnicami in zavarovanci. Slednjim lahko v takšnih primerih pomagajo prek zavarovanja pravne zaščite.
Posamezniki, ki menijo, da so bili oškodovani s strani zavarovalnice, morajo »pridobiti informacije o vsebini kritja pri zavarovalnih zastopnikih. Vložijo naj pisno pritožbo/prošnjo za dodatno obrazložitev glede zavrnjenega kritja,« pojasnjujejo v Zavarovalnici ARAG.
Na pomoč jim lahko priskočijo pri Zavarovalnici ARAG. »ARAG/pravniki v pravno-škodnem oddelku zavarovalnice ARAG lahko preverijo vsebino sklenjene zavarovalne pogodbe in veljavnih splošnih pogojev ter podajo mnenje oziroma v imenu zavarovanca ARAG podajo pritožbo na zavarovalnico. ARAG v imenu zavarovancev direktno kontaktira referente zavarovalnice, ki ne želi povrniti škode in pridobi dodatne informacije ter skuša doseči soglasje med zavarovalnico in zavarovancem,« pojasnjujejo postopek. Sami so se do sedaj srečali že z več kot 820 tovrstnimi primeri.
Na ARAG se je obrnila zavarovanka, ki ji druga zavarovalnica ni želela izplačati celotne škode zaradi strojeloma zavarovanega traktorja po priloženem predračunu. »Zavarovalnica se je sklicevala, da servisne ure po predračunu odstopajo od običajnih postavk v regiji ter da so rezervni deli po predračunu nadpovprečno dragi. Zavarovanka se z navedenim zavarovalnice ni strinjala,« pri Zavarovalnici ARAG opišejo okoliščine primera. ARAG se je v imenu zavarovanke obrnil na zavarovalnico s pozivom na izplačilo celotne škode, sicer bo zavarovanka uporabila vsa pravna sredstva, stroške pa bo pokrila zavarovalnica ARAG.
»Zavarovalnica je zadevo predala v ponovno reševanje komisije. Po nekaj dneh smo prejeli odgovor zavarovalnice, da sicer ostaja odločitev nespremenjena, da bo zavarovalnica izplačala nesporni del škode po predračunu. V kolikor in ko bodo storitve po predračunu dejansko opravljene, pa bo ob prejemu računa servisa in dokazila o plačilu zavarovalnica ponovno odločala. ARAG je svoji zavarovanki pojasnil, da ker gre zgolj za predračun, je zavarovalnica z izplačilom višje škode, kot je krajevno običajna previdna. Če pa bo zavarovanka resnično plačala škodo po predračunu, pa bo zavarovalnica o tem ponovno odločala,« so pojasnili.
Kakšen je postopek v primeru spora med zavarovancev in zavarovalnico, mora biti javno objavljeno v splošnih pogojih sklenjenega zavarovanja. »Običajno gre za dvostopenjski notranji pritožbeni postopek, ki se za tem lahko nadaljuje z mediacijo ali po sodni poti,« pojasnjujejo v zavarovalnici ARAG.
V prvem koraku se tako zavarovanec pritoži nad odločitvijo cenilca na pritožbeno komisijo prve stopnje. Če je odgovor negativen, se lahko pritoži na pritožbeno komisijo druge stopnje. Če je tudi drugi odgovor negativen, je naslednja možnost pritožbe na mediacijski center v sklopu Slovenskega zavarovalnega združenja. Zadnja stopnja je sodni postopek, v katerem zavarovanec toži zavarovalnico.
Pri uveljavljanju pritožbenega zahtevka lahko pomaga ARAG. Sklenite lahko zavarovanje pravne zaščite, kjer pravna zaščita splošno pogodbenega prava vključena v osnovni paket. Poskrbite, da se zavarujete pravočasno, saj zavarovanje pravne zaščite – tako kot vsa druga zavarovanja – ne velja za primere, ki so se zgodili pred začetkom zavarovanja. Pozorni bodite tudi na čakalno dobo. Gre za obdobje, ki mora preteči od začetka zavarovanja, da začne veljati zavarovalno kritje.