Kakšne so navade slovenskih uporabnikov? Kako konzumiramo vsebino, ki jo vidimo v medijih, in kakšna so naša pričakovanja? Ali obstajajo razlike znotraj države? Vse to in še več izveste v nadaljevanju.
V dobi digitalizacije se navade uporabnikov spletnih medijev in njim sorodnim vsebinam hitro spreminjajo, saj tehnološki napredek omogoča nove načine konzumiranja televizije, interneta in drugih oblik medijskih objav. Kljub temu pa se vzorci med državami močno razlikujejo, kar odraža tako kulturne kot družbene posebnosti posameznih okolij. Medtem ko na Portugalskem, v Romuniji in Italiji (Statista) še vedno prevladuje tradicionalna televizija, uporabniki ponekod hitreje prehajajo na spletne platforme in pretočne vsebine (Kitajska, Indija, Amerika). Razumevanje teh sprememb je ključnega pomena za prilagajanje strategij v medijski industriji, saj uporabniki postajajo vse bolj raznoliki in zahtevni, kar se tiče načinov dostopa do vsebine.
Spletni vir Data Reportal je v začetku letošnjega leta na območju Slovenije zabeležil 1,95 milijona internetnih uporabnikov. Januarja 2024 naj bi bilo pri nas kar 1,63 milijona aktivnih posameznikov na socialnih omrežjih, kar znaša 76,9 % celotnega prebivalstva. Digitalne navade Slovencev se še naprej hitro spreminjajo, pri čemer imajo internet in mobilne naprave pomembno vlogo.
Ste vedeli, da več kot 83 % Slovencev redno uporablja YouTube, kar odraža priljubljenost video vsebin na zahtevo, medtem ko Instagram in TikTok dosegata tretjino prebivalstva, predvsem mlajšo generacijo? Kljub temu televizija še vedno ostaja pomemben vir informacij in zabave, zlasti med starejšimi.
Data Reportal opaža, da se v Sloveniji veča uporaba pretočnih platform, kot so Netflix, HBO in druge storitve na zahtevo. Medtem ko mlajša generacija uporablja predvsem digitalne platforme za gledanje vsebin, starejši še vedno prisegajo na linearno televizijo.
Po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije obstajajo razlike v konzumaciji vsebine med regijami. Prebivalci osrednje Slovenije imajo praviloma boljši dostop do digitalnih tehnologij in hitrega interneta, kar vpliva na večjo uporabo sodobnih medijskih platform. Prebivalci manjših regij, zlasti v severovzhodnem in jugovzhodnem delu države, pa še vedno bolj pogosto uporabljajo tradicionalne medije, kot sta televizija in radio.
Telekom Slovenije upravlja največje in najsodobnejše optično omrežje v državi. Gradi ga tako v urbanih središčih kot na ruralnih območjih. Skrbi za največ zasebnih in poslovnih uporabnikov, dodatno pa lahko preko optičnega omrežja zagotovi najboljši internet in televizijo še 250.000 slovenskim gospodinjstvom. V optičnem omrežju imajo uporabniki na voljo zmogljiv in zanesljiv internetni dostop s prenosnimi hitrostmi do 2 Gbit/s.
V območjih, kjer še ni možnosti optičnih povezav, jih Telekom Slovenije uporabnikom zaradi izjemne zmogljivosti svojega mobilnega omrežja fiksne storitve omogoča preko mobilnih tehnologij 4G in 5G. S tehnologijo 4G pokriva 98 odstotkov prebivalstva in jo še izboljšuje, s 5G pa ta trenutek zagotavlja že 65-odstotno pokritost prebivalstva in v naslednjem letu stremi k 99-odstotni pokritosti.
Telekom Slovenije svoje omrežje načrtuje in nadgrajuje skladno s potrebami uporabnikov in razvojno naravnano strategijo. Je upravljalec kritične infrastrukture z lastnim regionalnim hrbteničnim omrežjem. S pomočjo naprednih mehanizmov za kibernetsko zaščito ter omrežnim-nadzornim-storitvenim centrom zagotavlja zanesljivo in varno delovanje storitev.