Zaključil se je največji festival medijev, komunikacij, posla in umetne inteligence v Rovinju.
Weekend.17 je ponovno premaknil meje mogočega. Drugi dan tega spektakla je presegel vse, kar si je bilo mogoče zamisliti – več kot 6500 obiskovalcev, ki so bili lačni ne le zabave, temveč tudi vrhunskih idej, ki spreminjajo svet. Potem ko je prvi dan prinesel odlične okrogle mize in razplesal občinstvo ob ritmih znanega DJ-ja Fedde Le Granda, se je dobra atmosfera nadaljevala tudi v soboto z navdihujočimi predavanji, okroglimi mizami, delavnicami in nepozabno večerno zabavo ob zvezdi, ki narekuje tempo novi generaciji – Miach. Več kot 220 govorcev z vsega sveta je na 9 odrih v sklopu kar štirih festivalov – Weekend Media Festival, AI Weekend, HR.Weekend in Finance Weekend, delilo svoje ideje v prostorih stare Tobačne tovarne pod pokroviteljstvom Adris grupe.
Kako je pravnik iz Slovenije postal predsednik UEFA in kakšne ovire je moral premagati na tej poti? Kolikšna je moč nogometa v svetu, a tudi njegova kot predsednika UEFA ter kako se je boril proti Superligi, nam je v pogovoru z Milanom Vlaović Kovaček, pisateljico in kolumnistko Glorije, v do zadnjega mesta polni največji dvorani Weekenda, razkril Aleksander Čeferin. Kolikšna je moč nogometa, dokazuje situacija na začetku vojne v Ukrajini, ki jo je Čeferin opisal, ko je v enem dnevu uspel organizirati evakuacijo igralcev in njihovih družin iz Ukrajine, med njimi tudi Darija Srne, medtem ko tega niso zmogle niti ambasade niti politiki. »Življenje ti se močno spremeni, ko postaneš predsednik UEFA in ta moč lahko vsakogar prevzame. Moraš vedeti, da si ti eno, funkcija pa nekaj povsem drugega. Veliko se bo spremenilo, ko bo moj mandat končan, a mislim, da bom obdržal veliko prijateljev,« je dejal Čeferin.
Kaj pomeni biti srečen? To je vprašanje, ki si ga mnogi izmed nas vsakodnevno zastavljamo, švedski profesor sreče Micael Dahlen pa je na letošnjem Weekendu.17 publiki ponudil odgovore skozi edinstveno perspektivo. »Vsake toliko časa se moramo ustaviti in se vprašati – ali ima smisel to, kar počnemo, in ali nas to na nek način izpolnjuje,« je dejal Dahlen, občinstvu pa razložil pomen refleksije in preizpraševanja lastnih ciljev v hitrem in stresnem svetu, v katerem živimo. Pojasnil je, da je ključ sreče v uravnoteženju treh temeljnih pojmov: smiselnega, srečnega in psihološko bogatega življenja, pojmov, ki po njegovih besedah predstavljajo tri vzporedna življenja, ki jih vsi živimo.
Glavna zmota, v katero smo vsi verjeli, je, da je izjemna simbioza množičnih medijev in množičnega oglaševanja, ki je tržnikom omogočila dostop do velikega občinstva, občinstvu pa brezplačno ali poceni vsebine v zameno, neka vrsta naravne sile vesolja, kot sta seks ali gravitacija. Na tem pogovoru, v katerem je bil glavni razkrivalec te utopije, v kateri živimo, Bob Garfield, ameriški pisatelj, novinar in komentator ter moderator Ivan Stanković, ustanovitelj in predsednik, Communis, so nam odkrili, kako je šlo za obdobje, ki je trajalo tri stoletja, zelo donosno naključje v zgodovini. In konec je. »Medijem in oglaševalcem je od leta 2007 izginilo več kot polovica prihodkov, pardon, ne izginilo, vem, kje so, social media in iskalniki so zdaj v plusu 503 bilijonov dolarjev,« je dejal Garfield in dodal, da so se celo stare, dobro znane blagovne znamke začele propadati in da nič več ni dobičkonosno.
Pred mediji po svetu in v regiji so številni izzivi – kako se vrniti na stare poti slave.
Kimberly Fox, vodja mednarodne prodaje pri The Veterans, in Helen Lee-Kim, predsednica za mednarodne trge pri Lionsgate Motion Picture Group, sta pod moderatorsko taktirko Ance Trute, generalne direktorice Vertical Distribution, delili svoja mnenja o stanju, prihodnosti in spremembah, ki pretresajo Hollywood, kot tudi o pretočnih storitvah in kinematografih na pogovoru z naslovom Once upon a time in Hollywood pod pokroviteljstvom CineStar. Govorke so bile enotne in odločne, da si želijo vrnitev ljudi v kinodvorane, pri čemer so poudarile, da je to velik izziv za industrijo, vendar ocenjujejo, da je stanje na trgu zadovoljivo in da so kina, pretočne storitve in televizija ekosistem, ki se lahko medsebojno dopolnjujejo.
Leta 2023 je Super Bowl dosegel neverjetnih 115 milijonov ogledov, kar močno presega druge priljubljene programe, kot je podelitev oskarjev, ki se je uvrstila šele na 15. mesto. Ta dogodek ne prinaša le športnega navdušenja, ampak tudi več kot 700 milijonov dolarjev prihodkov v enem dnevu – in to samo od oglaševanja! Med gledalci je tudi Taylor Swift, številni popularni izvajalci pa se odpovedujejo honorarju, da bi imeli več možnosti postati del tega spektakla. O tem fenomenu je govoril Pete Radovich, podpredsednik produkcije in višji kreativni direktor CBS-a, na predavanju z intrigantnim naslovom What the f*** is the Super Bowl, anyway?.
Medtem ko Super Bowl podira vse rekorde, je situacija pri nas v športu nekoliko drugačna. V mnogih športih, izven nogometa, sistemi niso dovolj razviti, pomanjkanje strokovnega kadra in dvoran pa dodatno otežuje napredek. Na okrogli mizi Kaj, ko biti najboljši ni dovolj? pod pokroviteljstvom Telemacha, ki ga je moderiral Damjan Rudež, direktor Sunset Sports Festivala, so svoja mnenja delili hrvaške športne zvezde Barbara Matić, dobitnica zlate olimpijskemedalje, dvakratna svetovna prvakinja in evropska prvakinja v judu, Ivica Tucak, selektor hrvaške vaterpolske reprezentance, ki je to leto okronala z zlatom na svetovnem prvenstvu ter s srebrom na olimpijskih igrah in evropskem prvenstvu, ter Adrian Ježina, direktor Telemach Hrvaška.
Znani voditelj in novinar Andrija Jarak, avtor priljubljene true crime serije Dosje Jarak, je odprl fascinantne teme raziskovalnega novinarstva v dinamičnem pogovoru o kriminalu na Balkanu. Zgodbe o preiskavah resničnih mafijskih spopadov in najbolj zapletenih zločinov v regiji. Poleg Jarka so svoje izkušnje delili nekdanji generalni direktor policije in vojni poveljnik posebne enote ALFA Vladimir Faber, novinar in poročevalec RTL-a Dario Todorović, avtor speciala Potrage Zavadlav ter scenarist, režiser in avtor Dosjeja Jarak ter izkušena srbska novinarka Jovana S. Polić, katerih zgodbe so osvetlile vrsto primerov kriminala in korupcije.
V svetu, kjer se informacije širijo hitreje kot kdaj koli prej, se novinarji soočajo z novimi izzivi – še posebej v digitalni dobi. Prav te izzive je raziskala okrogla miza pod pokroviteljstvom DW Kje novinarji delajo napake? na letošnjem Weekend Media Festivalu, kjer so akterji medijske scene odprto razpravljali o napakah, ki vplivajo na zaupanje občinstva. Gostje Sabina Tandara Knezović (NOVA TV), Srećko Matić (Deutsche Welle) in Žaklina Tatalović (N1) so delili svoje izkušnje napak ter poglede na odgovornost novinarjev v času lažnih novic in informacij, ki hitro krožijo po internetu.
Ali sta svoboda in pluralizem medijev dovolj močna temelja za demokracijo v digitalni dobi? Okrogla miza Medijske svoboščine in prihodnost medijske industrije pod pokroviteljstvom Evropske komisije na letošnjem Weekendu.17 je pritegnil veliko pozornosti občinstva. Gostje so obravnavali vprašanja, koliko so medijski zakoni usklajeni z realnostmi digitalne dobe in kako učinkoviti so na Hrvaškem in v preostali Evropi. Andrea Čović, namestnica vodje Predstavništva in vodja medijske ekipe EU komisije, je pojasnila, da bo do leta 2025 sprejet zakon, ki bo urejal demokracijo medijev. Vendar pa Dražen Klarić, glavni urednik in direktor Večernjega lista, meni: »Mislim, da smo prepozni, živimo v času, ko je diktatura klika požrla vse, kar smo, in trpijo tradicionalni mediji,« kar je potrdila tudi Natalija Gorščak, direktorica RTV Slovenija.
Polno dvorano Weekenda.17 je nasmejal in gledal Zoko. Zokin pogled zdravi številne psihosomatske težave, pozitivno vpliva na delovanje dihalnih organov, izboljšuje potenco, pomirja boleče žulje, odvrača od alkoholizma in nacionalizma, tisti, ki so na zdravilnem predavanju Zoko te gleda ujeli dva Zokova pogleda, so popolnoma brezplačno prejeli še tretjega. S to predstavo legendarnega Zorana Kesića, srbskega komika, novinarja in voditelja, se je začela okrogla miza 10 let v 24 minutah, kjer se je skupaj s svojimi scenaristi Nenadom Milosavljevićem, Viktorjem Markovićem, Vladom Vukovićem z vzdevkom Vlada, Markom Dražićem, Darkom Crnogorcem in Miroslavom Vujevićem z vzdevkom Grafa spominjal najboljših trenutkov in anekdot, s katerimi so proslavili jubilejno 10. obletnico oddaje 24 minut.
Weekend.17 v Rovinju je še enkrat premaknil meje in pokazal, zakaj je eden najpomembnejših regionalnih festivalov. Poleg tega, da komentira in odpira razprave o najpomembnejših temah iz sveta medijev, komunikacij in posla, Weekend vsako leto predvideva in napoveduje prihajajoče trende.
Se vidimo prihodnje leto na polnoletnem Weekendu.18!