Živimo v digitalni dobi, v kateri spletna stran tako podjetjem kot posameznikom predstavlja osnovni komunikacijski kanal z morebitnimi strankami. Pravzaprav je to spletna vizitka, kjer obiskovalci najdejo vse potrebne informacije o podjetju, storitvah in izdelkih. Raziskave kažejo, da premišljeno izdelana in brezhibno delujoča spletna stran krepi zaupanje strank, povečuje prepoznavnost podjetja ali blagovne znamke in zagotavlja neprekinjeno dostopnost, 24 ur dnevno, 7 dni v tednu.
Ker bodoči kupci ali naročniki prvi stik s podjetjem nemalokrat vzpostavijo prav preko spletne strani, je torej nadvse pomembno, da je domena spletne strani prilagojena tržišču, spletna stran izdelana profesionalno in nalaganje njene vsebine kar se da hitro. Za slednje praviloma poskrbi spletno gostovanje, pri čemer se osnovna lastnost tega pripisuje zanesljivosti.
Pomen kakovostnega spletnega gostovanja in izbire pravega paketa
Vsako spletno mesto, naj gre za spletno stran, spletno trgovino ali osebni blog, gostuje na strežniku, na katerem so shranjene datoteke. Iz tega razloga spletno gostovanje odločilno vpliva na uspešnost delovanja spletne strani, kar se odraža na dostopnosti spletne strani, varnosti te in hitrosti nalaganja njene vsebine.
(Pre)počasna ali pogosto nedostopna spletna stran bo večino obiskovalcev odvrnila od nakupa izdelkov ali naročila storitev, to pa dolgoročno vodi v zmanjšano prodajo in, ne nazadnje, slabši ugled ter (ne)prepoznavnost blagovne znamke.
Vsak resen podjetnik bo zato poskrbel za zanesljivo gostovanje, v okviru katerega je možno zagotoviti stabilno spletno infrastrukturo, redno varnostno posodabljanje spletnega mesta, če je le mogoče, pa tudi podporo uporabnikom. Na ta način bo podjetje prihranilo obilo časa, nezanemarljiv pa ne bo niti finančni prihranek, a je treba temeljito premisliti o paketih spletnega gostovanja, saj se ti razlikujejo glede na zmogljivost, obseg storitev in ceno.
Napačna izbira paketa namreč hitro vodi v preplačane storitve ali v plačevanje nepotrebnih storitev oziroma v omejitve, ki ovirajo razvoj spletnega mesta, nasprotno pa premišljeno izbran paket spletnega gostovanja odraža optimalno razmerje med zmogljivostjo, prilagodljivostjo in ceno.
Podjetje Hostko na slovenskem tržišču deluje že več kakor dve desetletji in za spletno gostovanje uporablja izključno Premium opremo. Najboljša strojna in programska oprema, med drugim PHP8, Node ter Python, in najnovejša orodja za spletne razvijalce vključujejo novo generacijo Dell® NVMe SSD strežnikov, ki poskrbijo celo za 200 % višjo hitrost nalaganja spletne vsebine, ter proaktivno zaščito pred zlorabami in virusi DDoS ter Imunify360.
Strežniki se nahajajo v podatkovnem centru v Ljubljani, podjetje pa poleg naštetega svojim strankam nudi nenehno podporo, med delovniki po telefonu med 8. in 16. uro, brez prekinitve pa preko elektronske pošte.

Podjetniki in drugi, katerih prisotnost na spletu ključno vpliva na njihovo poslovanje, se za podjetje Hostko odločajo zaradi enostavnega naročanja, saj je paket spletnega gostovanja aktiviran že na dan prejema plačila, preprostega upravljanja gostovanja, kar je zagotovljeno z dostopom do nadzorne plošče, možnosti brezplačne selitve spletnega gostovanja k Hostku in garancije sodelovanja.
Na voljo so:
– LiteSpeed spletno gostovanje, primerno za manjše in velike strani z minimalno 5 GB prostora in najmanj 200 skriptami, LiteSpeed strežniki, SSL certifikatom, dostopom do nadzorne ploščne, dnevnimi rezervnimi kopijami ter s stalno podporo.
– Reseller spletno gostovanje, primerno za agencije in razvijalce z najmanj 30 GB prostora, LiteSpeed strežniki, SSL certifikatom, s cPanelom ali z WHM-om, dnevnimi rezervnimi kopijami ter s stalno podporo.
– VPS strežniki za najzahtevnejše uporabnike z najmanj 20 GB prostora, 1vCPU ter s 512 MB spomina, KVM hypervisorjem, z dostopom do nadzorne plošče in s stalno podporo, možno pa je izbrati tudi spletno gostovanje neomejenega dostopa.
Več informacij na spletni strani podjetja Hostko, na telefonskih številkah +386 (0)2 771 04 90 in +386 (0)2 771 04 11 ter elektronskem naslovu info@gostko.si.
Nasveti za izbiro spletnega gostovanja
Na izbiro gostovanja vpliva več dejavnikov. Četudi je paket spletnega gostovanja za razliko od domene možno naknadno spremeniti in prilagoditi novim potrebam, pa o njem velja temeljito premisliti še pred ustvarjanjem spletne vsebine. S tem se je namreč možnostim za napake in kasnejše nedelovanje spletnega mesta možno skoraj v celoti izogniti, a je v ta namen treba upoštevati naslednje nasvete.
#1 Ocena potreb spletnega mesta.
Pred izbiro paketa spletnega gostovanja je smiselno premisliti o vrsti in namenu spletne strani, saj ni vseeno, ali gre za osebno predstavitev, predstavitev podjetja, portal, spletno trgovino ali blog. Poleg tega je treba predvideti vsaj okvirni promet in število domen ter poddomen, kajti jasna predstava o trenutnih in prihodnjih potrebah spletnega mesta odločilno pripomore k pravi izbiri ter posledično k brezhibnemu delovanju spletne strani.
#2 Primerjava ključnih funkcij dostopnih paketov.
Paketi spletnega gostovanja se med seboj precej razlikujejo, zato je pomembno preveriti, katere funkcije posamezni paket vključuje, kateri pa morda omogoča nadgradnjo ali dokup izbranih.
Med te funkcije štejejo količina prostora na strežniku, število domen in poddomen, število elektronskih predalov, optimizacijske možnosti (WordPress, Magento), varnostne kopije ter varnostna zaščita. Podrobnejša primerjava bo najbolje pokazala, kateri paket je za potrebe posameznika najoptimalnejši.

#3 Raziskava cen paketov in pogojev uporabe spletnega gostovanja.
Višina zneska, potrebnega za spletno gostovanje, ne bi smela biti edini kriterij pri odločanju za paket, vendar pa je cena pomembna. Pred izbiro tako velja raziskati, kaj vse vključuje mesečna ali letna naročnina za spletno gostovanje, ali ponudnik ponuja možnost vračila denarja in kakšni so pogoji za obnovo pogodbe.
Ker nemalo ponudnikov po preteku prvega leta sodelovanja ceno spletnega gostovanja zviša, bo predhoden pregled pogojev sodelovanja poskrbel za izogib neprijetnim presenečenjem.
#4 Tehnična podpora in njena dosegljivost.
Povsem neodvisno od spletnega gostovanja se bodo tehnične težave občasno nedvomno pojavile. V teh trenutkih je nadvse pomemben neomejen dostop do strokovne podpore, ki jo zagotavlja ponudnik spletnega gostovanja, ta pa lahko poteka bodisi preko telefona ali spletnega klepeta bodisi preko elektronske pošte. Prav tako ni nezanemarljiv delež dosegljivosti, ki naj bi znašal vsaj 99,9 %.
#5 Možnosti nadgradnje.
Za večino spletnih mest velja, da se sčasoma razvijejo in razširijo ter da število njihovih obiskovalcev raste, zaradi česar je smotrna možnost kasnejše nadgradnje obstoječega paketa. Večina ponudnikov prehod na zmogljivejši paket spletnega gostovanja omogoča brez zapletov, za primer na VPS ali namenski strežnik, a se o tem velja pozanimati še pred sklenitvijo pogodbe.
Vsekakor velja, da je pravi paket spletnega gostovanja dolgoročna investicija v uspeh spletnega mesta, kot najboljša izbira znotraj meja Slovenije pa se že več kakor dve desetletji kaže podjetje Hostko, ki pod svojo streho združuje skupino strokovnjakov, posvečenih najnovejšim trendom v IT industriji.