Kateri trije kosi ne bi smeli manjkati v vaši omari? Kaj je tisto, kar morate nositi to poletje, če hočete biti v trendu? In kakšen je sploh odnos Slovenk do mode? O tem in še o mnogo drugem smo govorili s slovensko modno oblikovalko Jeleno Pirkmajer.
Gotovo ste že večkrat slišali za slovensko modno oblikovalko Jeleno Pirkmajer. Ljubljančanka, ki zase pravi, da se je že rodila z modno iskro, je študirala modo in oblikovanje, nato pa že leta 1987 ustanovila modno-oblikovalski kolektiv Stella Rubens in z njim osvojila najprej Jugoslavijo, nato pa še preostali svet. V več kot 30 letih modnega delovanja je slovensko prestolnico prepletla z največjimi velesilami mode: London, Milano, Pariz, Tokio, New York.
Leta 1991 je osmislila svojo samostojno kreativno pot in v Ljubljani ustanovila lastno modno znamko Cliché. Leta 1993 pa je z istim imenom zasnovala in odprla čisto prvi konceptualni butik v Sloveniji.
Tisto, kar jo odlikuje in hkrati razlikuje od ostalih oblikovalcev, je načelo brezčasnosti: njena oblačila so nosljiva vedno in povsod. Mame jih lahko predajo naprej svojih hčerkam. Uporabnice jih lahko brez težav kombinirajo tudi z drugimi modnimi znamkami.
Foto: Gregor Fajfar
“Že na začetku sem si zadala nalogo, da v modnem svetu, ki je obremenjen z različnimi modnimi predpisi, trendi in klišeji, ki jim sledijo klišejski modni oboževalci, ustvarim svoj pogled na modo, nove klišeje, ki bi se potem prijeli in postali klišeji, zato sem tudi svoji znamki dala ime Cliché. Menim, da mi je to idejo uspelo zelo lepo peljati ves ta čas. Značilnost moje znamke je, recimo, da se ljudje še vedno spomnijo tistih prvih kosov, številne naše stranke jih hranijo, nekatere tudi nosijo,” pove Jelena.
Cliché je modna znamka, ki je kompatibilna z drugimi. Ni nujno sama sebi zadostna, temveč odpira dialog in z njim uresničuje svojo prednost, saj odlično sobiva tudi z drugimi dizajni.
Cliché je domači pionir in sinonim za kapsulno kolekcijo, ki je dandanes osnovno vodilo za samosvoj stil oblačenja.
Cliché je butik, ki je v svoji viziji z modnih brvi na slovenske ulice prvi vnesel visoko modo tudi iz športnih materialov in se poigral z dodatki ter visoko modo podpisal tudi in celo s prepoznavnimi športnimi nogavicami in unikatnimi legicami.
Cliché je ime, ki odzvanja, je znamka, je brand, je moda, je zgodovina, tradicija in prihodnost. In je prva tovrstna trgovina s konceptom pri nas, ki je lani praznovala 30 let, odkar je prvim kupcem odprla svoja vrata.
Kako vam že toliko let uspeva uspešno združevati brezčasnost in aktualne trende? Kako vam uspeva ostati v koraku s trendi?
Ko kreiram oblačila in ustvarjam kolekcije, razmišljam o tem, kaj je bilo fino nositi iz prejšnjih kolekcij in zakaj. Kaj je bila prednost določene oblike in kombinacije materialov.
Pri vsaki novi kolekciji poskušam ohraniti najboljše poteze iz preteklih kolekcij in jim dodati nekaj svežega. Sem zasvojena z novim in novostmi, zato mi ni težko zapeljati vsake nove kolekcije v nekaj, kar je v duhu časa, v katerem pride do realizacije.
Navajena sem načrtovanja kolekcij za prihodnja leta. Izkušnje preteklih let so me naučile, kako najti pravo razmerje, da kolekcije niso preveč predčasne. Potrudim se, da so aktualne prav tisto sezono, ko jih ponudimo končnim uporabnicam.
Kateri trije kosi po vašem mnenju ne bi smeli manjkati v ženski omari, ker so tako zelo klasični in hkrati vselej moderni?
Črn puli, bela srajčka in “fancy” bomber ali “oversize” suknjič.
Česa pa nikakor ne bi svetovali kombinirati skupaj? Kaj je po vašem mnenju največji modni ‘kiks’?
Pravila, kaj lahko kombiniramo in kaj ne, ne obstajajo. Nobena kombinacija, ki nas osrečuje, ne more biti ‘kiks’.
Seveda pa za pogumno kombiniranje potrebujemo kar nekaj smisla in kritično oko. Moramo se tudi vprašati, ali se bomo dobo počutile in blestele, ali pa se v določeni družbi počutile odtujene. Pri izbiri kombinacij je najpomembneje, kaj si s svojim izgledom želimo doseči in kaj nas osrečuje.
Že več desetletij kreirate in se ukvarjate z oblikovanjem oblačil in posledično oblačenjem Slovenk, tudi v tujini ste uspešni. V čem je glavna razlika med Slovenkami in tujkami, ko gre za modo?
Motijo me predsodki, da se Slovenke ne oblačijo dovolj dobro. Na splošno imajo pri vseh narodih dobro in slabo oblečene in vse odtenke vmes. Drži pa, da so v modnih prestolnicah ljudje veliko pozorneje, bolje in bolj modno oblečeni.
Za dobro oblačenje potrebujemo nekaj talenta in veliko razgledanosti. Predvsem pa je pomembno, da spoštujemo tako sebe kot svojo okolico. Premišljen, urejen videz bo vedno in povsod razveseljeval in navdihoval.
Kakšna je moda danes, če jo primerjamo s časom 10 ali 20 let nazaj? In kaj opažate skozi čas – kakšen je odnos Slovenk do mode?
Slovenkam lahko samo čestitam. Moda jih je že od nekdaj zanimala in veselila. Krog modno ozaveščenih se vsako leto širi, kar je zelo pozitivno, saj je moda zelo pomemben del kulture. Z modo izražamo svoje znanje, identiteto in odnos do sveta. Tudi zato se mi zdi moje delo pomembno.
Ponosna sem, da sem avtorica slovenske znamke oblačil. Priznam, da sem tudi očarana nad navdušenjem, ki ga moja znamka povzroča predstavnicam in predstavnikom drugih narodov z daljšo modno tradicijo kot je slovenska.
Kateri modni kos, ki ga najdemo tudi v trgovini CLICHÉ, letos poleti potrebuje ženska, ki želi biti v trendu?
V kolekciji bi izpostavila dve liniji, brez katerih si ne znam predstavljati letošnjega poletja. To so kratke in dolge obleke iz tehničnega materiala, ki nas ščiti pred UV-žarčenjem, ter linija lanenih suknjičev s hlačami v pastelnih tonih, ki bodo hladili še tako vroče poletne dni.
V trgovini prodajate tudi dišave Escentric Molecules. Zakaj so tako posebne in kako izbrati pravo zase?
Escentric Molecules so neverjetne dišave. Mnogi jih imenujejo kar efekt, saj delujejo na prav poseben način. Mnogi jim pravijo tudi feromonski efekt, pa čeprav ne vsebujejo feromonov. V njih smo enostavno privlačni. Delujejo na zelo diskreten način in ljudi napolnjujejo s pozitivno energijo.
Zgodba se je začela z dvema dišavama: Escentric 01 in Molecule 01. Do danes so razvili že šestnajst različnih vonjev, a prav vsi delujejo enako privlačno in na enak način. Res se je težko odločiti za najljubšega. Dodatno lepa stvar pri njih pa je, da tako kot se lahko med seboj kombinirajo Cliché oblačila iz različnih kolekcij, se tudi ‘’molekule’’ (kot se Escentric Molecules dišavam priljubljeno reče v žargonu) med seboj božansko kombinirajo v najrazličnejše privlačne in edinstvene note.
Druga posebnost trgovine CLICHÉ pa so superge MOACONCEPT. V čem so drugačne od ostalih popularnih in prepoznanih znamk?
Že vrsto let nosim pretežno superge, saj zelo težko najdem obutev, ki zadosti mojemu okusu in mi je hkrati prav po velikosti. Imam namreč stopala v velikosti 41. Včasih mi je šlo skoraj na jok, ko so se mi prodajalci začeli samo smejati, ko sem jim na primer v Italiji pokazala model, ki mi je bil všeč po dizajnu in povedala želeno velikost (smeh).
A odkar so določeni globalno popularni brendi superg vidni na vsakem koraku, njihova kakovost pa je vse slabša, sem intenzivno raziskovala in končno našla znamko, ki je ne samo lepa, ampak tudi neizmerno kvalitetno narejena in udobna. MOA so superge, narejene izpod rok toskanskih mojstrov iz fantastičnih tradicionalnih, veganskih in tehničnih materialov. Njihova kakovost in lepota sta do zdaj navdušili že številne domače in tuje stranke. Ta znamka superg se odlično ujema z estetiko naše blagovne znamke in tudi našimi etičnimi zahtevami. Smo navdušeni in bomo kolekcijo MOACONCEPT tako kot dišave ESCENTRIC MOLECULES prezentirali tudi v sezonah, ki prihajajo.