Skupina Pepco (Pepco Group N.V.), vodilni panevropski diskontni trgovec s širokim naborom izdelkov, je zaključila prelomno leto, v katerem je dosegla močne finančne rezultate in odločno izvedla svoj novi strateški okvir. V poslovnem letu 2025 je Skupina odprla 247 novih trgovin, optimizirala svoj portfelj in okrepila blagovno znamko Pepco kot svoj osrednji motor rasti, s čimer je ustvarila močnejšo platformo za dolgoročno trajnostno ustvarjanje vrednosti.
V preteklem letu je Skupina Pepco dosegla pomemben napredek pri poenostavljanju poslovanja in izostritvi svojega strateškega fokusa. Uspešna prodaja Poundlanda junija 2025 in popoln izstop iz segmenta FMCG v okviru blagovne znamke Pepco sta predstavljala ključni prelomnici, ki sta Skupini Pepco omogočili, da se osredotoči izključno na izdelke z višjo maržo, to so oblačila in splošno potrošno blago. Ta ponovna usmeritev je privedla do enostavnejše, bolj agilne in bolj disciplinirane organizacije, ki je bolje pripravljena na izkoriščanje priložnosti za rast ter učinkovito odzivanje na spreminjajoče se potrebe kupcev po vsej Evropi.
»Leto 2025 je bilo za Skupino Pepco resnično prelomno. Po tem, ko smo marca predstavili naš novi strateški okvir, je Skupina ukrepala z izjemno hitrostjo in v kratkem času dosegla pomemben napredek. Odločitev za ponovno osredotočanje na Pepco in izključno na naše ključne kategorije, to sta oblačila ter splošno potrošno blago, so potrdili močni rezultati,« je povedal Stephan Borchert, glavni izvršni direktor Skupine Pepco.

Močno finančno poslovanje, podprto z disciplinirano izvedbo
Ta bolj izostren strateški fokus se je v poslovnem letu 2025 odrazil v močnih finančnih rezultatih. Prihodki Skupine so se povečali za 8,7 % in dosegli 4,5 milijarde evrov, kar je podprto z vrnitvijo k pozitivni primerljivi rasti prodaje v višini 2,6 % ter nadaljnjo širitvijo mreže trgovin. Prilagojeni EBITDA (IFRS 16) se je povečal za 10,3 % na 865 milijonov evrov, kar odraža izboljšanje bruto marže za 100 bazičnih točk na letni ravni, na 48,0 %. K temu so prispevali večja operativna učinkovitost in izstop iz kategorij FMCG.
Prilagojeni čisti dobiček se je povečal za 19,7 % in dosegel 219 milijonov evrov, kar kaže na izboljšano pretvorbo EBITDA, medtem ko je močan prosti denarni tok v višini 334 milijonov evrov dodatno okrepil bilanco stanja Skupine. V letu 2025 je Skupina Pepco uspešno refinancirala svoj dolg, podaljšala ročnosti in občutno znižala povprečne obrestne stroške, kar je povečalo finančno prilagodljivost in odpornost.
Ob tem je Skupina nadaljevala nepretrgano odpiranje trgovin in v poslovnem letu 2025 odprla 247 novih trgovin. Leto je zaključila s 4.359 trgovinami po vsej Evropi. Širitev je ostala osredotočena na trge z visokimi donosi v Srednji in Vzhodni Evropi ter v Zahodni Evropi, ki skupaj predstavljajo motor rasti Skupine.
»Ponosni smo na moč in obseg naše mreže trgovin po vsej Evropi. Pepco danes posluje v Sloveniji z 42 trgovinami, kar poudarja pomembnost tega trga v okviru prisotnosti Skupine in njegovo vlogo pri podpori dolgoročne rasti,« je poudaril Tomislav Bekavac, direktor za slovenski, hrvaški, srbski in bosansko-hercegovski trg.

Ustvarjanje dolgoročne vrednosti z ljudmi, platformo in odgovornostjo
Strategija Skupine Pepco je trdno zasidrana v ustvarjanju dolgoročne vrednosti, ki jo podpira vlaganje v sodobno in razširjeno operativno platformo. V poslovnem letu 2025 je Skupina pospešila svojo digitalno preobrazbo in postavila temelje za nove zmogljivosti, usmerjene h kupcem, med katerimi so nova spletna stran, mobilna aplikacija in program zvestobe, katerih uvedba je predvidena v prvem četrtletju koledarskega leta 2026. Vlaganja v podatke, sisteme in zmogljivosti dobavne verige izboljšujejo sprejemanje odločitev, operativno učinkovitost in izkušnjo kupcev.
Družbeni vpliv Skupina še naprej uresničuje prek programa Future at Heart, v okviru katerega vsako leto nameni več kot 3 milijone evrov pobudam za izobraževanje otrok. S tem doseže več kot 90.000 otrok na leto v sodelovanju z več kot 50 nevladnimi organizacijami na svojih trgih.

Zaupanje v strategijo in prihodnji razvoj
Ob pogledu naprej Skupina Pepco ohranja visoko stopnjo zaupanja v svojo strategijo in možnosti za rast tako v Srednji in Vzhodni Evropi kot tudi v Zahodni Evropi. V poslovnem letu 2026 Skupina načrtuje približno 250 novih odprtih trgovin, pri čemer bo večina osredotočena na regijo CEE, hkrati pa bo pospešila širitev na izbranih trgih Zahodne Evrope, med drugim na Iberskem polotoku in v Italiji.
S poenostavljenim portfeljem, prenovljeno vodstveno ekipo in vse večjim zaupanjem v prihodnji razvoj ostaja Skupina Pepco trdno zavezana temu, da postane eden najuspešnejših diskontnih trgovcev s širokim naborom izdelkov v Evropi. Z izkoriščanjem svoje velikosti, cenovnega vodstva in močne ponudbe za kupce se Skupina še naprej osredotoča na pretvarjanje rasti v trajno dolgoročno vrednost.
O podjetju Pepco
Pepco je vodilni panevropski diskontni trgovec s širokim naborom izdelkov v Evropi, ki ponuja oblačila za vso družino in izdelke za dom po zelo privlačnih cenah. Po več kot 21 letih neprekinjene rasti trgovine Pepco mesečno obiščejo kupci, ki opravijo več kot 35 milijonov transakcij. Podjetje, ki je del Skupine Pepco, trenutno zaposluje več kot 31.000 ljudi v 18 evropskih državah in upravlja mrežo z več kot 4.000 trgovinami.
Skupina Pepco kotira na Varšavski borzi pod oznako WSE:PCO.
