Od zime smo se poslovili, spomladanske temperature pa že kličejo po menjavi pnevmatik. A katere izbrati? V poplavi ponudbe se odločitev zdi vse prej kot preprosta. Na srečo je Auto Bild letos opravil obsežen test letnih pnevmatik. Preverite, katere so se najbolje izkazale in katere morda niso vredne nakupa.
V uvodnem krogu se je na startno črto postavilo kar 52 modelov pnevmatik, a samo 20 najboljših je napredovalo v veliki finale. Test je bil krut, a pošten – zaviranje na suhem in mokrem vozišču. Morda boste presenečeni, a razlike med gumami so bile ogromne. Med najboljšo in najslabšo pnevmatiko je razlika v zavorni poti dolga za kar eno dolžino vozila – kar lahko v realnosti pomeni življenje ali smrt.
Na samem vrhu lestvice sta se letos znašla Goodyear in Michelin, sledijo jima Bridgestone, Continental, Hankook in presenetljivo konkurenčni Kumho. Test je pokazal, da so tudi cenovno dostopnejši modeli lahko zelo solidni – a previdno! Najcenejše še ne pomeni najboljše. Autogreen Smart Chaser, najcenejši model, je na testu pogrnil na celi črti. Zavorne poti niso bile nič kaj prida pohvalne, oprijem je bil slab, pri vožnji po mokrem pa bi se marsikdo bal za svoje življenje.
Tovrstni rezultati so jasen opomin, da varnost na cesti ni nekaj, pri čemer bi smeli sklepati kompromise. Pnevmatike niso le kos gume – so edini stik vozila s cestiščem. Slaba odločitev lahko pomeni meter prepozno ustavljen avto, zdrs v ovinku ali celo izgubljeno vodljivost v slabših vremenskih razmerah.
Test, ki ga je izvedel Auto Bild je prinesel tudi nekaj optimističnih sporočil – kakovost ni nujno pogojena z visoko ceno. Nekateri modeli srednjega cenovnega razreda so navdušili z uravnoteženimi lastnostmi, dobrim oprijemom in solidno zavorno potjo. To dokazuje, da je ob premišljeni izbiri možno najti pnevmatiko, ki bo hkrati varna, učinkovita in dostopna.
Med zanimivimi presenečenji se je v testu, ki ga je izvedel Auto Bild, izkazal Sailun Altrezzo ZSR2, ki kljub ceni (okoli 288 evrov za komplet) kaže zelo spodobne rezultate. Njegova ocena je bila 2,5 (dobro), kar ga uvršča na presenetljivo 10. mesto. Precej pohvalno se je izkazal na mokrem cestišču, kjer je za piko na i prehitel celo nekaj ‘premium’ konkurentov.
Sailun je s tem modelom dokazal, da kitajski proizvajalci pnevmatik hitro lovijo korak z evropsko in japonsko konkurenco – z nenehnimi inovacijami, sodelovanjem z univerzami in izboljševanjem proizvodnih tehnologij. Atrezzo ZSR2 ni več samo ‘alternativa’, ampak resna izbira za vsakodnevno vožnjo.
V razmerah, ki so za voznike pogosto najbolj zahrbtne, sta blestela Hankook in Kumho. Michelin in Bridgerstone sta jima sledila, medtem ko so nekateri znani proizvajalci, kot je denimo Pirelli, nekoliko razočarali z daljšimi zavornimi potmi.
Na suhem vozišču, kjer z letnimi pnevmatiki preživimo večino časa, je bil zmagovalec jasen – Bridgerstone je zablestel pri zaviranju. Prav tako sta navdušila tudi Goodyear in Hankook, ki sta dominirala v časih na krog in odzivnosti vozila.