Avtomobilizem

Pionir avtomobilskega sveta. Mercedes-Benz razred E

2. novembra, 2023 - Oglasno sporočilo

Nova, že šesta generacija avtomobilov razreda E je dokaz, da pri Mercedesu-Benzu še vedno verjamejo tudi v klasiko, čeprav se triprostorska limuzina, ki je na voljo tudi kot karavan, ni izognila elektrifikaciji.

Avtomobil Mercedes-Benz razreda E je klasika in eden najpomembnejših modelov v zgodovini avtomobilizma. Avtomobil tega razreda izdelujejo že od leta 1993, ko so prenovili avtomobil generacije W124, torej trideset let. Vse od takrat se je zvrstilo pet generacij teh avtomobilov, v šesti pa je še vedno na voljo kot limuzina in karavan. 

Čeprav platforma, ki omogoča vgradnjo motorjev z notranjim zgorevanjem, izhaja iz starih načel, je avtomobil novega razreda E znova pred časom in s popolnoma novo zasnovo izpolnjuje najstrožje emisijske norme, predpisane za prihodnja leta. Je tudi pomemben steber za preobrazbo znamke, ki v prihodnosti stavi na drugačno obliko mobilnosti. 

Oblika, izbrušena do popolnosti

Oblikovalska uigranost vseh zunanjih linij avtomobila razreda E je izpopolnjena do popolnosti in tako zlahka prepriča, zakaj je to zelo zaželeno vozilo. Ohranja klasična razmerja triprostorske limuzine, ki združujejo kratek prednji previs in dolg motorni pokrov z elegantno privzdignjeno potniško kabino, subtilno potisnjeno proti zadnjemu delu vozila. Kljub impresivni dolžini skoraj petih metrov in povečani medosni razdalji (2.961 mm) za večje udobje na zadnji klopi avtomobil razreda E še vedno izžareva eleganco in športnost. 

Foto: Mercedes-Benz AG
Ohranja klasična razmerja triprostorske limuzine, ki združujejo kratek prednji previs in dolg motorni pokrov z elegantno privzdignjeno potniško kabino, subtilno potisnjeno proti zadnjemu delu vozila. (Foto: Mercedes-Benz AG)

Za vse linije opreme (Avantgarde, Exclusive in AMG) je po želji na voljo kromirani obod maske vozila, osvetljen z optičnimi vlakni. Visokozmogljivi LED-žarometi so lahko opremljeni s sistemom Digital light, s funkcijo projekcije znakov in informacij na cestišče. Voznika varno vodijo po cesti in pred njim projicirajo opozorila na morebitne nevarnosti. Pozornost pritegnejo izvlečni ročaji kljuk, s katerimi se avtomobil razreda E povezuje z električnimi modeli Mercedes-Benz. Na zadku vozila, ki se konča podobno kot pri avtomobilu razreda S, z novo osvetlitvijo z vzorcem trikrake zvezde navdušijo zadnje luči. 

V primerjavi s predhodnikom je avtomobil razreda E zrasel v vseh pogledih, v dolžino meri 4.494 mm, v širino 1.880 mm in v višino 1.468 mm. To skupaj z večjo medosno razdaljo pomeni povečanje udobja v notranjosti in večji prtljažni prostor (540 litrov oziroma 370 litrov pri hibridni različici).

Še več prostora in udobja

Za notranjost, ki je še bolj zračna in omogoča še več udobja tako vozniku in potniku spredaj kot potnikom na zadnji klopi, je značilna obsežna digitalizacija. Tudi avtomobil tega razreda je dobil slavni Hyperscreen, čeprav ne tako velik kot pri modelih S in EQS. Poimenovali so ga Superscreen MBUX in združuje ločeni zaslon instrumentne plošče z dodatnima zaslonoma, 14,4-palčnim osrednjim zaslonom MBUX in 12,3-palčnim zaslonom na dotik, nameščenim pred potnikom spredaj. Kot pomanjšani avtomobil razreda S ali električni EQE je avtomobil razreda E v notranjosti izgubil tudi večino fizičnih gumbov, te so nadomestili virtualni gumbi na zaslonih na dotik, podane informacije pa so v slovenskem jeziku. 

Foto: Mercedes-Benz AG
V kabini se zasnova osredotoča na digitalne in elektronske podrobnosti, oba superzaslona, za voznika in sopotnika, pa poganja najnovejša generacija programske opreme. (Foto: Mercedes-Benz AG)

Posodobljeni informacijsko-razvedrilni sistem MBUX ima preprostejši uporabniški vmesnik ‒ z novimi ikonami, kot smo jih vajeni na mobilnih napravah, navigacijski sistem z navidezno resničnostjo, izboljšan je glasovni pomočnik Hej Mercedes in omogočen je dostop do aplikacij tretjih ponudnikov, kot so TikTok, igra Angry Birds in Zoom. 

Opremljen z umetno inteligenco je avtomobil razreda E še bolj učljiv, z možnostjo prilagoditve sistemov udobja potnikom. Inovacija, imenovana rutine, omogoča uporabo vnaprej pripravljenih predlog za rutine. Uporabniki lahko ustvarijo tudi rutine, prilagojene svojim željam in potrebam, na primer: »Vključi ogrevanje sedežev in nastavi ambietno osvetlitev na oranžno barvo, če je temperatura v notranjosti nižja od 12 stopinj Celzija.«

Karavan za poslovno-družinsko rabo

Tako kot v primeru limuzine gre tudi pri karavanu za lepotca poslovnega razreda s širokimi rameni ter prostornim in praktičnim zadkom. Navsezadnje za približno dva centimetra večja medosna razdalja in širina ne omogočata le več prostora za otroke na zadnji klopi, ampak tudi udobnejše nalaganje prtljage, prtljažni prostor pa skozi široko nakladalno odprtino sprejme od 615 do 1.830 litrov prtljage. Prevoz prtljage ali domačih ljubljenčkov je še dodatno olajšan zaradi številnih vrhunskih pripomočkov, na primer električnih prtljažnih vrat, standardnega zračnega vzmetenja na zadnji osi za samodejno izravnavanje in raznovrstnih mrež, vodil in trakov za pritrditev tovora, vključno z dvojnim prtljažnim dnom in pregradno rešetko.

Foto: Mercedes-Benz AG
Eleganten, prostoren in obogaten s sodobno tehnologijo. Avtomobil razreda E v karavanski različici je idealna izbira za tiste, ki iščejo brezkompromisno kombinacijo sloga in zmogljivosti. (Foto: Mercedes-Benz AG)

100 kilometrov na elektriko

Da avtomobil razreda E pogumno sledi avtomobilu razreda S, kažejo tudi velike spremembe pod motornim pokrovom. Pohvali se lahko z ugodnim količnikom zračnega upora, ki znaša 0,23 in zanesljivo pripomore h gospodarnosti vožnje. Za to pomembno poskrbijo tudi hibridni pogonski sklopi, ki zagotavljajo več kot 100 kilometrov vožnje na električni pogon.