Brskanje po spletu, družbenih omrežjih, gledanje video posnetkov, poslušanje glasbe, pošiljanje SMS, MMS in elektronskih sporočil … Vse to je danes za veliko večino ljudi del vsakdanjika. In mnogi vse to počnejo kar na svojih mobilnih telefonih. Zato nikakor ni vseeno, katerega mobilnega operaterja ste si izbrali.
V 3. četrtletju 2022 je bilo iz slovenskih mobilnih omrežij zaznanih skoraj 454 milijonov odhodnih telefonskih klicev, uporabniki pa so poslali okoli 528 milijonov SMS sporočil, na svoji spletni strani piše Statistični urad Republike Slovenije (SURS). “Prek mobilnega širokopasovnega dostopa je bilo prenesenih skoraj 80 milijonov gigabajtov podatkov, kar je največ doslej,” še poroča SURS. Slovenci smo namreč prenesli za kar 39 % več podatkov kot v istem obdobju 2021.
Ker je hitro dostopanje do podatkov oziroma želenih vsebin nekaj, brez česar v sodobnem času več ne gre, je dober internet vse bolj cenjena moderna ‘dobrina’. Ni namreč hujšega, kot to, da ti sredi nadvse pomembnega službenega konferenčnega klica ‘zmrzne’ internet, kot pogovorno rečemo. Ali da študent posluša predavanje prek spleta, pa se nenadoma vse ustavi in je učnega procesa konec. Slabo voljo pa seveda povzroči slaba povezava tudi v primeru, da otroku končno dovolimo prek spleta igrati tisto video igro, za katero nas že tako dolgo prosi, in ko je najbolj napeto, pade omrežje.
SURS na svoji spletni strani še piše, da je imelo 35 % uporabnikov spletnih strani ali mobilnih aplikacij javnih ustanov težave pri uporabi (anketiranje je potekalo med majem 2021 in aprilom 2022).
“14 % uporabnikov se je srečalo s tehničnimi težavami, npr. predolgim nalaganjem spletne strani, neodzivnostjo, 13 % s težavami pri uporabi identifikacijskih postopkov, npr. digitalnega potrdila, smsPASS, 12 % pa pri uporabi spletne strani ali aplikacije, npr. zaradi slabega oblikovanja, nejasnih navodil. 4 % jih ni moglo dostopati do storitev prek pametnega telefona ali tabličnega računalnika in 3 % jih ni moglo izvesti plačila, ker niso imeli zahtevanih plačilnih metod. 5 % jih je imelo druge težave.”
(Vir: SURS)
V Sloveniji imamo sicer na voljo kar nekaj ponudnikov mobilnih operaterjev, a le eden se lahko pohvali s tem, da njegovo omrežje 5G sodi med najboljše na svetu.
“Potem ko smo pred skoraj natančno tremi leti prvi prikazali testno delovanje 5G, smo ga nato prvi ponudili tudi za komercialno rabo, sledilo je priznanje za najhitrejše omrežje 5G pri nas, zdaj pa smo se s priznanjem Opensignala prebili tudi med vodilne na svetu, kar je za nas seveda velik korak,” je ob tem pomembnem mednarodnem dosežku povedal predsednik Telemachovega poslovodstva Adrian Ježina. Ter dodal:
“Vse to potrjuje, da v podjetju uspešno zasledujemo strategijo, ki je usmerjena v nenehna vlaganja v najsodobnejšo tehnologijo in strokovna znanja. Naš cilj je namreč jasen: uporabnikom želimo nuditi vrhunske, najsodobnejše storitve, s čimer bo njihova uporabniška izkušnja še naprej najboljša.“
5G je omrežje pete generacije mobilnih omrežij, ki uporabnikom omogoča večje hitrosti prenosa in posledično minimalne zakasnitve. Od svojih predhodnikov je tudi precej bolj energetsko učinkovito, saj bazne postaje takrat, ko niso v uporabi, preklopijo na nizkoenergijski način.
Telemachovo napredno 5G izkušnjo lahko že preizkusite v več kot 50 slovenskih krajih, s čimer sledijo strategiji čim hitrejše digitalizacije gospodarstva in družbe.
5G omrežje je že vključeno v vse Telemachove mobilne pakete, in to brez doplačila, tako za obstoječe in nove naročnike. Preizkusite ga in se prepustite novi, pravi 5G gigabitni uporabniški izkušnji.