Avtomobilizem

Kateri električni avto potrebuje najmanj časa, da prevozi 1000 kilometrov?

14. marca, 2024 - Oglasno sporočilo

V želji, da doseg in učinkovitost električnih vozil prikažemo v nekoliko drugačni luči, je Citroën pooblastil svetovno znano Francosko tehniško združenje za avtomobile, motocikle in kolesa (UTAC), da bi kot neodvisna organizacija primerjala ë-C4 X z njegovimi tekmeci in odgovorila na vprašanje: Kateri električni model potrebuje najmanj časa, da prevozi 1.000 kilometrov?

Iz odgovora na to vprašanje, ki si ga vsak kupec zastavi ob nakupu električnega avtomobila in ki določa njegovo zmožnost opravljanja dolgih poti, je moč razbrati, da je model ë-C4 X s 420 kilometri dosega potreboval najmanj časa za premagovanje te razdalje v primerjavi z vozili Renault Mégane, Volkswagen ID 3 in MG 4.

Možnost brezskrbnega opravljanja dolgih poti je eden glavnih dejavnikov, ki zavirajo nakup električnih avtomobilov. Številni avtomobilski proizvajalci so se na to odzvali z modeli, ki se ponašajo z dolgim dosegom, vendar z baterijami, ki so težje, dražje in porabijo več energije. Citroën je ubral drugačno pot in se odločil za baterije, ki so razumne velikosti, kompaktne, lahke in cenovno dostopne. To je odlična izbira za vsakodnevna potovanja, kjer težka baterija predstavlja precejšnjo oviro. V kombinaciji z zmogljivostjo hitrega polnjenja s 100 kW in učinkovitim motorjem to pomeni, da se lahko brezskrbno odpravite na dolga potovanja.

V primerjavi s konkuretni Renault Mégane e-Tech, Volkswagen ID 3 in MG 4 je ravno Citroën ë-C4 X najhitreje prevozil razdaljo 1000 kilometrov s skupnim časom 11 ur in 57 minut, v kar je zajeto tudi polnjenje. Tekmeci so za enako razdaljo potrebovali od 14 do 67 minut več. Glede na ocene združenja UTAC je te rezultate mogoče pojasniti z nižjo porabo in optimiziranim časom polnjenja, kar potrjuje tehnične odločitve, sprejete za model ë-C4 X in posledično tudi za model ë-C4.

Foto: C AUTOMOBIL IMPORT D.O.O

Testiranje vozil

Na dirkališču Mortefontaine je UTAC testiral naslednje štiri modele:

ModelCitroën ë-C4 XMG 4Renault MéganeVolkswagen ID 3
Baterija (bruto kapaciteta)54 kWh64 kWh60 kWh58 kWh
Doseg WLTP (kombinirani cikel)420 km435 km450 km425 km
Najnižja masa praznega vozila1603 kg1694 kg1670 kg1790 kg

Testiranje modelov je trajalo dva dni (v enakih vremenskih razmerah) z upoštevanjem istega protokola:

  • vožnja z enakomerno hitrostjo 120 km/h na krožni progi dirkališča Mortefontaine
  • na začetku testiranja je stanje napolnjenosti baterije vozila prikazovalo vrednost 100 %
  • vozilo je prekinilo z vožnjo, ko je stanje napolnjenosti baterije prikazovalo 10 %
  • vozilo so napolnili do 80 % (polnjenja so izmenično potekala na 100 kW in 50 kW polnilnih postajah, odvisno od zmogljivosti polnilnice na lokaciji postanka)
  • polnjenja so se izvajala zaporedoma do prevoženih 1000 kilometrov

Kakšni so bili rezultati?

Vozniki so na vsakih 100 kilometrov zabeležili povprečno porabo (kWh/100 km):

Citroën ë-C4 X1. tekmec2. tekmec3. tekmec
10019,620,221,123,3
20019,420,220,623,1
30019,420,320,723,0
40019,420,420,723,0
50019,520,620,923,1
60019,621,021,023,1
70019,821,321,023,2
80020,021,621,323,3
90020,121,821,523,3
100020,221,921,623,4
Opomba: poraba se je znižala ob koncu dneva, ko so temperature padle.

Vozniki so morali za polnjenje baterij opraviti pet postankov, izmenično na 50 kW in 100 kW polnilnicah, kar pojasnjuje različne čase polnjenja. Povzetek in skupen čas polnjenja za 1000 km je prikazan v spodnji tabeli.

PovzetekSkupni čas polnjenja8 ur 52 min.9 ur 5 min.8 ur 53 min.8 ur 58 min.
skupen čas polnjenja3 ure 5 min*3 ure 59 min.3 ure 28 min.3 ure 26 min.
Skupen čas za 1000 km11 ur 57 min.13 ur 4 min.12 ur 11 min.12 ur 24 min.
*Preračunani čas (model se je pogosteje zaustavil na 50 kW polnilnici).

Odčitki, ki so jih opravili strokovnjaki združenja UTAC, so pokazali, da je vozilo ë-C4 X za polnjenje med postanki potrebovalo manj časa in je zabeležilo nižjo porabo kot drugi modeli. Kombinacija teh dveh dejavnikov mu je omogočila prevoziti 1000 kilometrov v 11 urah in 57 minutah, kar je skoraj 15 minut hitreje od najbližjega tekmeca.

ë-C4 in ë-C4 X ponujata idealno rešitev za vsakodnevne poti. Udobje, ki ga nudi Citroën prepriča marsikaterega kupca. Prav tako pa električna vozila omogočajo neslišno vožnjo, nič cukanja, nič vibracij in dinamično vožnja brez emisij CO2. Za vsakodnevne opravke pa je baterijo priporočljivo polniti na klasični vtičnici ali na postaji Wallbox bodisi zjutraj, ko prispemo v službo bodisi zvečer, ko pridemo domov. S tem si zagotovimo dovolj časa za polnjenje in povsem optimalen doseg za brezskrbno uporabo.

Foto: C AUTOMOBIL IMPORT D.O.O