Posel

Kako naj podjetja obdelujejo osebne podatke v skladu s principi GDPR

27. marca, 2024 - Oglasno sporočilo

Zagotavljanje zasebnosti in zaščite osebnih podatkov je zadeva, ki v digitalni dobi postaja vse bolj vprašljiva. Uredba EU o varstvu podatkov (GDPR) določa jasna pravila, ki določajo, kako naj podjetja obdelujejo osebne podatke posameznikov znotraj Evropske unije. Da bi lahko podjetja uspešno delovala na tem področju, pa je bistveno, da razumejo omenjena pravila in jih pri svojih poslovnih procesih tudi upoštevajo. Ključni principi, katere morajo podjetja upoštevati pri obdelavi podatkov skladno z GDPR so zakonitost, poštenost ter preglednost.

Poznavanje pravil GDPR

Preden podjetja pričnejo z obdelavo osebnih podatkov, se morajo poučiti o pravilih GDPR. Uredba zahteva, da se vsi osebni podatki zbirajo zakonito, pošteno in na transparenten način. Podjetja morajo imeti zato jasno opredeljen namen zbiranja podatkov. GDPR vedno stremi k zaščiti temeljnih pravic in svobode posameznikov, zlasti pravice do zasebnosti osebnih podatkov. V primeru, da podjetja ne upoštevajo pravil GDPR, lahko le to privede do visokih glob in izgube zaupanja strank.

Privolitev uporabnika

Ena od osnovnih pravil GDPR je, da lahko podjetja pridobijo osebne podatke samo na podlagi jasne privolitve posameznika. To pomeni, da morajo podjetja pridobiti dovoljenje posameznika pred zbiranjem in obdelavo njihovih podatkov. Privolitev mora biti prav tako jasna, specifična in nedvoumna. Pravila GDPR prav tako omogočajo posameznikom, da zahtevajo izbris svojih osebnih podatkov. Podjetja morajo zato zagotoviti možnost, da se lahko osebni podatki posameznikov enostavno in hitro izbrišejo.

Foto: Innolegal DPO

Ključni principi GDPR za obdelavo osebnih podatkov

GDPR od podjetji zahteva, da so osebni podatki vedno obdelani zakonito ter na način, ki je transparenten za posameznike. To pomeni, da morajo biti uporabniki vedno obveščeni o obdelavi njihovih podatkov ter, da mora obdelava temeljiti na privolitvi. Osebni podatki se prav tako lahko zbirajo izključno za jasno določene, izrecne ter zakonite namene. Osebnih podatkov ni dovoljeno obdelovati na način, ki se ne sklada s predhodnjimi trditvami. Zbiranje osebnih podatkov mora biti prav tako omejeno samo na tisto, kar je nujno potrebno za poslovanje podjetja. To pomeni, da podjetja ne smejo zbirati ali hraniti več podatkov, kot je potrebno. Prav tako morajo biti kakršnikoli nepravilni podatki brez odlašanja izbrisani ali popravljeni. Lahko se tudi hranijo v obliki, katera omogoča identifikacijo posameznikov, a le toliko časa, kolikor je potrebno za namene, za katere se ti podatki obdelujejo. Podatki pa se lahko obdelujejo le pod pogojem, da so zaščiteni pred nepooblaščeno osebo ali nezakonito obdelavo ter pred naključno izgubo ter uničenjem.

Praktična uporaba principov GDPR v poslovnih procesih

Implementacija GDPR pravil za podjetja zahteva temeljito analizo in prilagoditev vseh obstoječih procesov obdelave podatkov. To lahko zajema tudi revizijo zbranih podatkov, shranjevanja, dostopa ali prenosa podatkov ter uvedbo ustreznih varnostnih in zaščitnih ukrepov. Pomembno je tudi to, da podjetja vzpostavijo možnost za hitro odzivanje na zahteve posameznikov v zvezi z njihovimi podatki, kot so na primer zahteva za odstop, popravek ali izbris osebnih podatkov.

Varovanje podatkov otrok

Posebno pozornost je potrebno nameniti tudi varovanju osebnih podatkov otrok. Organizacije morajo za obdelavo osebnih podatkov otrok pridobiti privolitev staršev ali skrbnikov, razen v primeru, kadar je obdelava dopustna po nacionalnem pravu.

Foto: Innolegal DPO

Pravica do prenosljivosti podatkov

GDPR posameznikom omogoča tudi pravico do prenosljivosti osebnih podatkov, kar pomeni, da ima vsak pravico zahtevati, da se njegovi podatki prenesejo v drugo organizacijo v strukturiranem in berljivem formatu. To omogoča posameznikom, da lažje prenesejo svoje podatke med različnimi ponudniki storitev ter tako spodbujajo konkurenco na trgu.

Določitev pooblaščene osebe za varstvo osebnih podatkov (DPO)

Velika podjetja oziroma tista, ki obdelujejo večjo količino osebnih podatkov, morajo imeti zaposleno pooblaščeno osebo za varstvo podatkov (DPO). DPO je odgovoren za nadzor skladnosti z GDPR, usposabljanje zaposlenih o varovanja osebnih podatkov ter sodelovanje z nadzornimi organi.

GDPR tako predstavlja pomemben faktor pri varovanju osebnih podatkov v digitalni dobi. Podjetja, katera spoštujejo odločbe, ne samo, da izpolnjujejo zakonske zahteve, vendar tudi gradijo zaupanja s strankami ter uporabniki. Upoštevanje pravilnika GDPR ni samo enkratno dejanje, temveč gre za stalni proces, kateri zahteva nenehno pozornost in prilagajanje na nove okoliščine in tehnologijo.