Tehnologija

Kaj je SEO optimizacija in kako jo izvajati?

2. aprila, 2024 - Oglasno sporočilo

Vsako podjetje za uspešen nastop na spletu potrebuje kvalitetno spletno stran, ki bo razširila prepoznavnost in hkrati povečala promet. Zaradi velike konkurence pa zgolj prisotnost na spletu ni dovolj. Namreč, če želite biti opaženi, se morate gibati na čim višji poziciji v iskalniku.

A kako to doseči? Načinov je več, med najbolj učinkovite pa spada SEO optimizacija.

V nadaljevanju poglejmo, kaj to sploh je in kako jo uporabljamo.

Kaj je SEO Optimizacija?

SEO je angleška kratica za Search Engine Optimization v prevodu pa pomeni optimizacijo spletnih strani za spletne iskalnike kot je Google, velikokrat pa se boste srečali tudi z izrazom SEO optimizacija ali optimizacija za iskalnike.

SEO optimizacija je postopek izboljšave spletnega mesta, da bi dosegli čim višje uvrstitve na Googlu oziroma katerem koli drugem iskalniku. Njen cilj je povečati organski promet na spletni strani, to je promet, ki prihaja brezplačno preko iskalnikov, ne pa preko plačljivih oglasov.

Torej višje kot boste na Googlu rangirani, več obiska na spletni strani si lahko obetate. SEO omogoča, da ste preko visoke Google uvrstitve bolj prepoznavni, ker imate več obiska, pa lahko posledično tudi več prodate.

Optimizacija spletnih strani je za imetnike spletnih strani privlačna, ker Googlu zanjo ni treba plačati. Zahteva pa veliko dela in kar nekaj znanja. Za začetek morate dobro raziskati ključne besede s katerimi boste rangirati na Googlu.

Kaj so ključne besede?

Uporaba in razumevanje ključnih besed je pri SEO optimizaciji ključnega pomena. Toda, kaj sploh so ključne besede?

Gre za besede, fraze in besedne zveze, ki jih uporabnik vpiše v iskalnik, ko se zanima za nakup ali pa zgolj želi določeno informacijo.

Hkrati pa so tudi besede in besedne zveze, ki opisujejo teme, o katerih pišete. Torej lahko rečemo, da so ključne besede nekakšen most med spletnim uporabnikom in vsebino, ki se mu prikaže med iskanjem v iskalniku.

Foto: Spletnik.si

Vse ključne besede niso enake in zato različno natančno izdajajo namen spletnega uporabnika. V osnovi jih delimo na:

  • Navigacijske ključne besede: so tiste ključne besede, ki jih uporabnik vtipka v iskalnik, ko ve kaj hoče in želi najti točno določeno spletno stran, npr. »spletna optimizacija Spletnik«.
  • Komercialne ključne besede: uporabnik želi v bližnji prihodnosti nekaj kupiti, zato v iskalnik vpisuje ključne besede s katerimi raziskuje. V tem primeru bo vtipkal: »kateri mobilni telefon je najboljši«, »ženski šampon za prhljaj« in podobno.
  • Transakcijske ključne besede: uporabnik točno ve kaj potrebuje, izdelek že pozna in ga želi čim prej kupiti, zato bo v iskalnik vtipkal: »kje lahko kupim poceni šampon Subrina«, »Samsung telefon popust« in podobno.
  • Informativne ključne besede: so tiste ključne besede, s katerimi želi uporabnik pridobiti določene informacije, a brez nakupne namere. V tem primeru bo v iskalnik vtipkal: »kako odstraniti klopa«, »kako speči ameriške palačinke« in podobno. 

Ključne besede pa delimo tudi na:

  • Generične ključne besede: sestavljene so iz ene ali dveh ključnih besed. Gre za izraze, ki splošno opisujejo izdelek ali storitev, v iskalnik pa jih vtipka veliko število ljudi, zato so zelo konkurenčne. Če na primer v iskalnik vtipkate »avto«, boste hitro ugotovili, da vam iskalnik ponudi ogromno zadetkov in tako poveča vaš izbor.
  • Dolgorepe oziroma več besedne ključne besede: so besedne zveze sestavljene iz tri ali več besed. Daljša kot je ključna beseda, bolj je specifična in zato manj konkurenčna. Če boste v iskalnik vtipkali: »koliko stane Mercedes letnik 2008«, vam bo Google ponudil manj zadetkov, ki se bodo bolj ujemali s tem, kar iščete.

Bolj kot je ključna beseda specifična, več je možnosti, da bo privedla do nakupa.

Zakaj je raziskava ključnih besed pomembna?

Spletnega uporabnika boste na svojo spletno stran privabili tako, da mu boste ponudili rešitev za njegovo težavo, oziroma dali odgovor na vprašanje, ki ga išče. Raziskava ključnih besed vam pomaga razumeti njihovo razmišljanje. Ko veste, kaj išče vaša ciljna publika, lahko vsebino optimizirate in jim zagotovite odgovore oziroma rešitev za njihovo težavo.

Foto: Spletnik.si

Raziskava ključnih besed vam zagotavlja specifične podatke o tem, kaj ljudje iščejo, koliko ljudi to išče in v kakšni obliki želijo te informacije. Ko boste dobili odgovore na ta vprašanja se boste lahko lotili pisanja vsebine, ki bo ciljala na točno določene uporabnike spletnih iskalnikov.

Kako poteka raziskava ključnih besed?

Raziskava ključnih besed se zdi na prvi pogled težka naloga, a ne gre za nobeno znanstveno fantastiko in je celo zabavno. Najprej sestavite seznam pomembnih in relevantnih tem, povezanih z vašim podjetjem. Predvsem imejte v mislih teme, za katere se želite uvrstiti na Googlu oziroma za katere vaša spletna stran še ne rangira.

Kasneje v postopku boste te tematske sklope potrebovali za pomoč pri oblikovanju nekaterih specifičnih ključnih besed.

V poljuben dokument (Excel, Word) naredite tabelo s štirimi stolpci, kamor boste vpisovali ključne besede in z njimi povezane informacije (ključna beseda, težavnost besede, rangiranje, iskalni volumen).

Raziskava ključnih besed: s katerimi orodji si lahko pomagam?

Sledi analiza najboljših ključnih besed za vaše podjetje. Pri tem si lahko pomagate z različnimi spletnimi orodji, spodaj pa navajamo nekaj najbolj priljubljenih:

  • Google Keyword Planner: brezplačno orodje, ki omogoča analizo ključnih besed, oceno prometa in konkurence.
  • SEMrush: plačljivo orodje, ki ponuja široko paleto funkcij za analizo ključnih besed, spremljanje pozicij in oceno konkurence.
  • Ahrefs: plačljivo orodje, ki ponuja poglobljene informacije o vsaki ključni besedi, hkrati pa postreže tudi s podatki o konkurenci na prvi strani in o številu dejanskih klikov.
  • Google predlogi: odlično orodje za raziskavo ključnih besed, predvsem dolgorepih je Google sam. V iskalnik vtipkajte želeno ključno besedo, Google pa vam serviral predloge, ki temeljijo na trenutnem iskanju spletnih uporabnikov.
Foto: Spletnik.si

Iz dolgega seznama ključnih besed izluščite najbolj relevantne za vas in jih strateško razdelite po temah, ki jih želite zajeti. Pri izbiri pravih ključnih besed upoštevajte spodnje trike:

  • Preverite konkurenco: raziščite spletna mesta svojih konkurentov, katere ključne besede uporabljajo in kakšno vsebino objavljajo.
  • Postavite se v čevlje kupca: vprašajte se, kaj bi vtipkali v iskalnik, če bi želeli najti določeno storitev ali izdelek.
  • Redno spremljajte učinkovitost ključnih besed: za uspešno spletno optimizacijo je ključno redno posodabljanje in prilagajanje ključnih besed glede na spremembe v iskalnih trendih in vedenju uporabnikov.

Tako, ključne besede ste izbrali, zdaj pa je čas, da jih pravilno uporabite.

Kako uporabiti ključne besede?

Ključne besede boste uporabili v svoji vsebini, priporočeno je, da se pojavijo tudi v:

  • SEO (meta) naslovu
  • Meta opisu
  • Prvem odstavku besedila
  • H1 naslovu
  • Najmanj enem H2 naslovu
  • Prvi sliki kot alt tag in nadomestno besedilo

Vse to spada v tako imenovano on site optimizacijo.

Kaj je on site optimizacija?

Kot že ime pove (on site ali on page) je on site optimizacija proces, ki ga izvajamo direktno na spletni strani.

Z upoštevanjem najnovejših SEO smernic poskušamo urediti in izboljšati vse elemente na spletni strani, kot so:

  • Naslovi strani: pri SEO optimizaciji je ustrezno označevanje naslovov strani zelo pomembno. Osnovno pravilo je, da v naslov, čim bolj na začetku, vključite ključne besede na katere targetirate s svojimi vsebinami.
  • Podnaslovi (headingsi) oziroma H oznake: s podnaslovi Googlu sporočamo temo naše vsebine. Označimo jih s H1 (vedno samo eden, ker gre za glavni naslov, vključuje naj ključno besedo), H2 (lahko jih je več, vsaj eden naj vsebuje ključno besedo), H3, H4 itd po logičnem zaporedju.
  • Meta opis: ključna beseda v meta opisu uporabniku pove, da imate rešitev za njegovo težavo, zato naj bo ta spisan privlačno in naj vključuje targetirane ključne besede.
  • Notranje povezave: oziroma internal links pomagajo Googlu razumeti strukturo vašega spletnega mesta in katere vsebine so bolj pomembne od drugih.
  • URL naslov: gre pravzaprav za naslov vaše spletne strani, s katerim se pojavi na iskalnih rezultatih v iskalniku, zato je pomembno, da se ujema s targetirano ključno besedo.
  • Optimizacija slik: Ker Google slik ne more prebrati, je pomembno, da vse opremimo z alternativnimi opisi oziroma ALT zapisi. Priporoča se uporaba kakovostnih in unikatnih slik, manjših od 100 kB in visoke resolucije.
Foto: Spletnik.si

Vsi zgoraj našteti elementi nimajo prave teže, če ni vsebina, v katero jih boste umestili, kvalitetna.

Kakovostna vsebina je ključna

Zagotovo ste že slišali rek: »vsebina je kraljica« in to še kako drži. Brez kakovostne vsebine namreč SEO optimizacija ne more prinesti želenih rezultatov. Ne glede na to v kakšni obliki se nahaja vsebina na vaši spletni strani (blog, video vsebine, opisi produktov itd), je pomembno, da je ta privlačna, informativna in ustrezna za vašo ciljno publiko.

Slednje pomeni, da je kreirana glede na namen uporabnika vaše spletne strani. Na primer, če boste med raziskavo ključnih besed prepoznali informativni namen uporabnika in da zaenkrat nima nakupne namere, bo zanj najbolj relevantna vsebina informativne narave, kot je npr. blog.

Če želite v iskalniku čim višje rangirati pa je pomembno tudi, da je vsebina konkurenčna. Po domače povedano, naj bo ne samo boljša, temveč predvsem drugačna od vaše konkurence.

Vsebina naj bo poglobljena, članki pa daljši in kvalitetno napisani, brez pravopisnih napak. Smiselno vključite targetirane ključne besede, a te naj bodo po celotnem članku raztrosene s pravo gostoto. Včasih je bilo pravilo, da morajo biti ključne besede uporabljene čim večkrat, a to že dolgo ne velja več. Google je namreč takšno vsebino prepoznal kot bralcu neberljivo in umetno.

Tehnična SEO optimizacija

Glavni cilj tehnične optimizacije je Googlu pomagati interpretirati vašo spletno stran in jo ustrezno indeksirati. Gre za pomemben proces, ki mora biti pravilno izpeljan že v samem začetku.

K temu delu optimizacije spletnih strani spada hitrost spletne strani, mobilna prijaznost, uporabniška izkušnja, zemljevid spletne strani, SSL certifikat, odzivnost spletne strani itd.

Skrb za hitro delovanje spletne strani

Če se bo vaša spletna stran nalagala prepočasi, obstaja velika možnost, da boste izgubili uporabnika, saj bo šel raje po informacije drugam. Počasne spletne strani negativno vplivajo na uporabniško izkušnjo in tega se zaveda tudi Google, zato preferira spletne strani, ki se nalagajo hitreje. Logično bo počasna spletna stran rangirana nižje, posledično bo manj obiska in manj spletne prodaje.

Hitrost spletne strani lahko preverite s pomočjo različnih orodij, kot so: Alertra, Pingdom, PageSpeed Insights, Darboost in druge.

Mobilnim napravam prijazno prikazovanje

Vedno več ljudi uporablja internet na mobilnem telefonu, zato poskrbite, da bo vaša spletna stran dobro delovala na vseh napravah. Vsebina mobilne strani naj bo enaka računalniški verziji in strukturirana tako, da je berljiva in pregledna tudi na mobilnih napravah.

Če vaša spletna stran ne bo dobro optimizirana za mobilne uporabnike, je Google na računalniku ne bo prikazoval med najboljšimi zadetki.

Zemljevid spletne strani (sitemap)

Na kratko povedano, gre za datoteko na vašem strežniku, ki bo poskrbela, da bo Google na vašem spletnem mestu vse strani lažje in hitreje našel. Lahko rečemo tudi, da gre za nekakšen popis vaših podstrani. 

Spletna stran dosegljiva robotom iskalnikov

Iskalniki za sprehajanje po vašem spletnem mestu uporabljajo robote, ki enostavno sledijo povezavam, da odkrijejo vsebino. Odlična struktura notranjih povezav jim bo pomagala razumeti, katera vsebina na vašem spletnem mestu je najpomembnejša.

Katere vsebine naj obiščejo in katere ne, jim lahko ukažete sami s tako imenovano datoteko robots.txt, ki jo naložite na vaše spletno mesto. V datoteko dodajte pravila, s katerimi jim sporočite, katere strani ne želite, da obiščejo, kot je na primer stran, ki je nepomembna in otežuje vidnost bolj pomembnim stranem. Pri tem pazite, da jim ne blokirate dostopa do strani, s katero se želite prikazati na Googlu.

Poskrbite, da spletna strani nima veliko nedelujočih povezav

Mrtve povezave oziroma povezave na vaši spletni strani, ki ne vodijo nikamor, zelo slabo vplivajo na uvrščanje na Googlu. Takšna povezava navadno pelje do strani s številko 404 in besedilom, da stran ne obstaja. Uporabnik tako spletno stran hitro zapusti, kar zazna tudi Google. Posledično vašo spletno slabše rangira.

SSL certifikat

SSL certifikat je nekakšno digitalno potrdilo, ki poskrbi, da je prenos podatkov varen, hkrati pa je zagotovljena tudi zasebnost uporabnikov.

Preverite, če se v domenski vrstici zraven URLja nahaja ikona ključavnice, URL pa se začne s »hhtps://« in ne »http://« V nasprotnem primeru naj vam izdelovalec vaše spletne strani uredi SSL certifikat.

Foto: Spletnik.si

Off site optimizacija

Če je on site optimizacija vse kar počnemo direktno na spletni strani, pa off-side (ali off page) optimizacija vključuje vse aktivnosti, ki jih izvajamo izven spletnega mesta, z namenom čim boljše Google uvrstitve. Sem spada gradnja povratnih povezav iz drugih spletnih strani, socialnih omrežij in spletnih forumov.

Off site optimizacija je pomemben del SEO optimizacije, saj močno vpliva na vidnost vaše spletne strani, potrjuje, da je zaupanja vredna in izboljša njeno spletno prisotnost.

Eden najpomembnejših elementov off site optimizacije je gradnja povratnih povezav. Kaj točno to pomeni?

Grajenje povratnih povezav

Grajenje povratnih povezav imenujemo tudi link building, gre pa za to, da neka zunanja spletna stran na svoji strani vključi povezavo oziroma link do vaše spletne strani. Bolj kot je spletna stran na kateri je vaš link avtoritativna, bolj bo Google to razumel, da je vaša vsebina zanimiva in vredna višjega rangiranja.

Triki za učinkovito gradnjo povezav

Za učinkovito grajenje povratnih povezav se lahko poslužujete več taktik:

  • Gostujoče objave: dogovorite se za ustvarjanje vsebin na drugi avtoritativni spletni strani in v članke vključite spletno povezavo, ki vodi do vaše spletne strani. V kolikor gre za spletno mesto, ki je vplivnejše od vašega, bo vaš članek bolj izpostavljen in bolj viden na Googlu.
  • Aktivno sodelovanje na družbenih omrežjih in forumih: vključitev vaše spletne strani na socialnih omrežjih je en najbolj enostavnih načinov grajenja off site optimizacije. Aktivno deljenje vaših vsebin na družbenih medijih lahko pripomore k vaši prepoznavnosti in posledično pripelje več obiska na vašo spletno stran.
  • Sodelovanje z vplivneži: povežite se z vplivneži, ki jim je vaša tematika blizu in se dogovorite za sodelovanje. To lahko privede do naravnega deljenja vaše vsebine, kar bo povečalo doseg in posledično pripeljalo do novega prometa na vaši spletni strani.

Prišli smo do zadnjega koraka pri izvedbi SEO optimizacije in to je analiza, kako učinkovita je vaša SEO strategija.

Merjenje in analiza

Analiza je pomemben del SEO optimizacije, saj vam lahko pove ali je bila vaša SEO strategija uspešna, kje je prostor za izboljšave in kaj morate spremeniti. Ključne metrike, ki jih morate spremljati so:

  • Organski promet: to je število obiskovalcev, ki pridejo na vašo spletno stran preko organskih iskalnih rezultatov. Spremljanje trendov organskega prometa vam pomaga razumeti, kako dobro se vaša spletna stran rangira v iskalnikih.
  • Stopnja odboja: to je odstotek obiskovalcev, ki zapustijo vašo spletno stran takoj po tem, ko so nanjo prišli. Visoka stopnja odboja lahko kaže na to, da obiskovalci ne najdejo vsebine, ki bi jih zanimala ali da je vaša spletna stran slabo optimizirana.
  • Čas na strani: to je povprečna dolžina časa, ki ga obiskovalci preživijo na vaši spletni strani. Višji čas na strani običajno kaže, da je vsebina dovolj zanimiva, da obiskovalca zadrži na vaši spletni strani.
  • Konverzije: konverzije so cilji, ki jih želite doseči na svoji spletni strani, na primer izpolnitev obrazca, nakup izdelka ali prijava na novice. Spremljanje konverzij vam pomaga razumeti, kako dobro vaša spletna stran pretvarja obiskovalce v dejanske stranke in kupce.

Vse metrike lahko spremljate s pomočjo številnih orodij, spodaj navajamo najbolj popularne.

Google Analytics

S tem orodjem lahko spremljate vse zgoraj omenjene metrike in še več. Lahko dobite podrobne podatke o prometu, vedenju obiskovalcev, virih prometa in učinkovitosti ciljnih konverzij. Iz pridobljenih podatkov lahko analizirate trende in ugotovite, katera področja vaše spletne strani potrebujejo izboljšave.

Google Search Console

To orodje vam omogoča, da sledite, kako dobro se vaša spletna stran prikazuje v iskalnih rezultatih na Googlu. Lahko spremljate število klikov, povprečno pozicijo, število prikazov in še več za ključne besede, ki so pomembne za vas. Poleg tega vam Google Search Console ponuja tudi informacije o morebitnih težavah s spletno stranjo, kot so napake indeksiranja ali slabe povezave.

SEMrush

To orodje ponuja široko paleto funkcij, ki vam pomagajo analizirati učinkovitost spletne strani in razumeti konkurenco, hkrati pa omogočajo poglabljanje v posamezne ključne besede in sledenje tehničnim napakam.

Ahrefs

Je vsestransko orodje, ki vam pomaga spremljati učinkovitost vaših SEO taktik. Med drugim omogoča tudi poglobljen vpogled v konkurenco, ogled njihove najboljše vsebine in od kod pridobivajo povratne povezave.

SEO optimizacija je dolgotrajen proces, ki zahteva veliko časa in kar nekaj znanja. Njen glavni cilj je pridobivanje večjega obiska na spletno stran preko visoke uvrstitve na Googlu. Gre za strategijo na kateri morate nenehno delati in spremljati najnovejše trende, ki jih morate upoštevati, da je lahko spletna optimizacija uspešna.

Imate dve možnosti: lahko se SEO optimizacije priučite sami, lahko pa jo prepustite strokovnjakom, ki imajo na tem področju veliko izkušenj in dostop do najboljših spletnih orodij.