Posel

JYSK objavil prvo slovensko poročilo o družbeni odgovornosti

11. junija, 2024 - Oglasno sporočilo

JYSK objavil prvo slovensko poročilo o družbeni odgovornosti: Do konca leta bodo vsi leseni in bombažni izdelki iz bolj trajnostnih virov.

Ob napovedi ekoloških certifikatov, so se pohvalili z zmanjševanjem plastike, zviševanjem plač, bonusi in internimi izobraževanji, donacijami in ozelenitvijo.

JYSK, danska trgovska veriga z opremo za dom, je danes objavila prvo slovensko poročilo o družbeni odgovornosti podjetja. Poročilo se nanaša na poslovno leto 2023 in vključuje mednarodne in lokalne pobude, namenjene pozitivnemu vplivu na okolje in širšo skupnost ter skrbi za zaposlene.

Vesna Kukić Lončarić, country direktorica JYSK-a, je ob tej priložnosti povedala: »JYSK je prisoten po vsej Evropi in zato je za nas pomembno, da pozitivno prispevamo k lokalnim skupnostim ob reševanju globalnih izzivov. V Sloveniji imamo trenutno prek 220 zaposlenih, med domačimi dosežki pa bi izpostavila vlaganja v ljudi s povprečnim povečanjem prihodkov za 14,4 odstotka, izplačilom bonusov v višini več kot 130.000 evrov ter skoraj 400 ur usposabljanja in izobraževanja. Hvaležni smo tudi, da smo imeli priložnost pomagati pri opremljanju otroških letovišč, pa tudi začasnih prebivališč evakuiranih prebivalcev ob poplavah. Od mednarodnih pobud bi izpostavila cilj zmanjšanja emisij ogljika za 50 odstotkov znotraj lastnega delovanja do leta 2030.«

Foto: JYSK

Novica, ki jo je JYSK objavil v tem poročilu je, da bodo do konca letošnjega leta vsi izdelki iz lesa, papirja in kartona v njihovih trgovinah nosili certifikat FSC, medtem ko bodo vsi izdelki iz bombaža nosili certifikat OEKO-TEX. »Certifikat FSC zagotavlja, da je surovina pridobljena izključno iz ekološko sprejemljivih virov, kar pomeni, da ni nezakonite sečnje, zaščitena je biodiverziteta, zagotovljeno je pošteno plačilo za delo in je mogoče slediti poti drevesa od poseka do končnega izdelek. Certifikat OEKO-TEX pomeni, da tekstil ne vsebuje škodljivih snovi in ​​je proizveden na odgovoren način,« pojasnjuje Kukić Lončarić.

Okoljska trajnost zajema velik del JYSK-ovih družbeno odgovornih pobud. Poleg navedenih certifikatov in izdelkov iz recikliranih surovin, ki jih ponuja v svoji ponudbi, izpostavlja dosežke pri zmanjševanju plastike. Z zamenjavo embalaže posteljnine in rjuh z bolj trajnostnimi rešitvami je JYSK na letni svetovni ravni odstranil 27 milijonov plastičnih vrečk, kar ustreza količini 475 ton plastike, in napoveduje ukinitev plastičnih folij na paletah, kar bo povzročilo letnih in globalnih prihrankov 920 ton plastike.

Foto: JYSK

Drugi pomemben segment JYSK-ove družbene odgovornosti se nanaša na skrb za zaposlene. JYSK jim ponuja vrsto razvojnih programov in to poročilo skupaj s konkretnimi kariernimi zgodbami iz Slovenije ponazarja, kako imajo zaposleni po uspešnem uvajalnem programu možnost napredovanja znotraj podjetja, od pripravnikov, preko vodij trgovin in regionalnih vodij do direktorskih položajev. »Skozi posebej izdelan program, ima vsak zaposleni možnost prevzeti nadzor nad svojim osebnim razvojem, da skupaj dosežemo zastavljene cilje. Kar 89 % zaposlenih v JYSK-u v Sloveniji izpostavlja priložnosti za učenje in razvoj kot nekaj, kar cenijo na svojem delovnem mestu,« je povedala Jadranka Čulo Petrovčić, HR direktorica pri JYSK-u. Poročilo izpostavlja tudi enakopravno zastopanost moških in žensk med zaposlenimi in na vodstvenih položajih v Sloveniji, saj je kar 48 odstotkov vodij trgovin žensk.

Poleg okoljske trajnosti in skrbi za zaposlene, je za JYSK enako pomembna skupnost v kateri deluje, zato je cela vrsta aktivnosti usmerjena prav v spodbujanje pozitivnih sprememb na lokalni ravni. »JYSK zgodba za lahko noč« je večletni projekt JYSK-a v Sloveniji, s katerim v sodelovanju z Zvezo prijateljev mladine Slovenije, opremljajo otroška letovišča z izdelki za spanje.

Foto: JYSK

S projektom “JYSK za moje zeleno mesto” zaposleni v JYSK-u redno sodelujejo pri aktivnostih, kot so ozelenitev, čiščenje in sajenje v mestih, kjer delujejo. V Sloveniji so prvo takšno akcijo izvedli v Krškem leta 2023, pobuda pa se nadaljuje tudi drugod, kjer zaposleni opozarjajo na potrebe lokalnih skupnosti po Sloveniji.

Globalno, pa tudi lokalno, je JYSK primer podjetja, ki mu bolj trajnostno poslovanje predstavlja eno od prioritet in prežema vse sfere poslovanja, kar je razvidno iz doseženih rezultatov, o katerih lahko več izveste v digitalni obliki DOP poročila, ki navaja tudi načrte, ki jih ima JYSK za prihodnost.