United Group z osupljivo naložbo 120 milijonov evrov postavlja temelje za trajnostno prihodnost. Kako sonce in veter spreminjata energetsko sliko regije ter zakaj ima bolgarska obljuba podporo tudi v Sloveniji?
United Group, vodilna telekomunikacijska in medijska družba v jugovzhodni Evropi, je z naložbo 120 milijonov evrov v obnovljive vire energije v Bolgariji storila drzen korak proti bolj trajnostni prihodnosti. In kaj ima to veze s Slovenijo? Veliko in pomembno povezavo, saj v Sloveniji okviru United Group delujejo torej Telemach, informativna spletna portala N1 in Forbes, televizija Sportklub, Cas media ter platforma za e-poslovanje Shoppster. Ta velika poteza pa še dodatno utrjuje njen položaj kot vodilnega akterja v spodbujanju trajnosti in inovacij v regiji.
United Group načrtuje gradnjo treh sončnih in ene vetrne elektrarne v Bolgariji, ki bodo vsako leto zmanjšale emisije CO2 za približno 120.000 ton. Do leta 2027 naj bi ti projekti zagotovili 160 odstotkov električne energije, potrebne za poslovanje skupine v Bolgariji, in pokrili kar 65 odstotkov celotne porabe energije vseh podjetij v skupini, tudi v Sloveniji.
Glavna izvršna direktorica skupine United Group Victoriya Boklag je poudarila, da je naložba več kot le poslovna odločitev – da za obljubo prihodnjim generacijam. Tomislav Čizmić, predsednik poslovodstva Telemach Slovenija, pa je projekt opisal kot priložnost za zgled drugim podjetjem: ”Z vse večjimi potrebami po prenosu podatkov po naši infrastrukturi se povečuje tudi poraba energije, zato je ta pobuda izjemnega pomena za slovenski prostor in našo prihodnost. S ponosom podpiramo ambiciozen korak skupine pri uresničevanju zaveze k trajnostnem poslovanju in verjamemo, da je to odlična priložnost, da vodimo z zgledom. Ključ do uspeha je sodelovanje, zato se že veselimo nadaljnjih tovrstnih projektov tudi v Sloveniji, ki bodo prispevali k še bolj zeleni in trajnostni prihodnosti.”
Prva sončna elektrarna blizu Stare Zagore že proizvaja energijo, medtem ko bodo preostale sončne elektrarne zgrajene blizu Kjustendila in Vidina. Vetrna elektrarna na severovzhodu Bolgarije bo med drugim postavila nove standarde inovativnosti glede inovativnosti in učinkovitosti v regiji. Vsi projekti so strateško zasnovani tako, da zmanjšujejo vpliv na okolje, saj uporabljajo nekdanja industrijska zemljišča in vključujejo napredne sisteme za shranjevanje energije.
Skupna zmogljivost elektrarn bo znašala 124 MW, letno pa bodo proizvedle 310.000 MWh, kar zadostuje za oskrbo približno 60.000 gospodinjstev na leto. Poleg tega projekt vključuje najsodobnejši akumulatorski sistem, ki lahko shrani 1,5-kratnik največje proizvodnje energije.
Ta naložba utrjuje položaj skupine United Group kot pobudnika sprememb, saj je skladna s podnebnimi cilji EU in prispeva k zeleni energetski preobrazbi Bolgarije. Zelo pomemben pa je končni cilj podjetja, ki je: do leta 2040 doseči ničelne emisije v celotni vrednostni verigi. V podjetju poudarjajo, da je to zaveza, ki odraža vodilno vlogo skupine na področju trajnosti.
Nikolai Andreev, izvršni direktor družbe Vivacom, je ob tem poudaril pomen pobude: ”Naložba skupine United Group je prelomen trenutek za Bolgarijo. Izboljšuje energetsko odpornost, spodbuja gospodarsko rast in utrjuje položaj Bolgarije kot vodilne države na področju obnovljivih virov energije. Z veseljem pričakujemo, kakšen vpliv bo imel ta projekt na našo državo in regijo.”
Podpredsednik bolgarske vlade Grozdan Karadjov je izpostavil, da so takšni projekti ključni za trajnostni razvoj gospodarstva. Dodal je: ”V zadnjih 20 letih se je delež zelene energije v celotnem spektru energetskih virov Evropske unije potrojil. Bolgarija sledi temu trendu, vendar je delež obnovljivih virov v končni porabi energije v državi še vedno manjši od četrtine. Zato so naložbe na tem področju ključnega pomena za trajnostni razvoj bolgarskega gospodarstva.”
Skupina United Group je vodilna telekomunikacijska in medijska skupina v jugovzhodni Evropi. Skupina posluje v osmih državah in zaposluje več kot 15.000 ljudi, njeni letni prihodki pa znašajo več kot 3 milijarde evrov. Na področju telekomunikacij več kot 5,42 milijona gospodinjstev in več kot 7,65 milijona mobilnih naročnikov izkorišča največje optično omrežje FTTH v jugovzhodni Evropi, stalne naložbe skupine United Group v omrežje 5G ter najsodobnejše možnosti za mobilno in fiksno povezovanje. Skupina pod blagovno znamko United Fiber združuje svoj portfelj sredstev fiksne infrastrukture, pri čemer je cilj še pospešiti in okrepiti naložbe v državah v EU z ustvarjanjem močnih sinergij in povečevanjem naložbenih zmogljivosti. UGI Wholesale upravlja vse infrastrukturne veleprodajne dejavnosti skupine United Group, vključno z glasovnimi in podatkovnimi storitvami ter storitvami mobilne telefonije in gostovanja. Interno podjetje United Cloud skrbi za razvoj nabora tehnologij in služi kot center za inovacije. S svojim delom so na čelu preobrazbe zabave in telekomunikacij v regiji z izdelki, kot je video platforma naslednje generacije EON.
Medijsko podjetje United Media producira in distribuira privlačne televizijske vsebine z novičarskimi, športnimi in zabavnimi formati, s katerimi preko vodilnih brezplačnih programov dosega široko občinstvo 40 milijonov uporabnikov. To ponudbo dopolnjuje še priljubljen portfelj plačljivih televizijskih programov. United Media danes letno ustvari več kot 40.000 ur originalnih lokalnih vsebin, obenem pa upravlja 60 televizijskih programov, 40 spletnih in zaupanja vrednih portalov z novicami, 10 tiskanih izdaj in radijske postaje.