“Občutek, ko sva v roke prejela ključe najinega prvega skupnega stanovanja, je bil fantastičen. Še lepše pa je bilo, da sva ga lahko uredila tako, da odraža naju in najine vrednote,” pravi 36-letna Nuša.
Nuša nam je zaupala, kako sta s fantom opremila svoje prvo stanovanje in kaj je opazila tudi pri svojih prijateljih, ki so šli v projekt prenove doma.
Milenijci, torej vsi rojeni med zgodnjimi 80. in sredino 90. let, so generacija, ki je trenutno v fazi nakupa svojega prvega doma, pa naj bo to stanovanje ali hiška. A prvi skupni dom milenijcev ni zgolj streha nad glavo – njihov dom je odraz njihove osebnosti, vrednot in življenjskih prioritet. To se jasno kaže tudi v njihovih odločitvah glede opreme in dekoracije, ob čemer pa jasno velja, da v ozadju ves čas tiho žari zavest o ekologiji, pragmatičnosti in pametni uporabi.
“Kavč ni samo kavč in dnevna soba ni samo dnevna soba,” se je zasmejala Anja.
Prostori, ki omogočajo večnamensko uporabo prostora, so za milenijce izrednega pomena. Dnevna soba tako ni samo prostor, kjer lahko zvečer s partnerjem gledata najljubše serije, in prostor, kjer se dajejo najtoplejši objemi. Dnevna soba v manjših domovih lahko služi tudi kot delovni prostor z dodatno mizo in udobnim pisarniškim stolom, ki pride prav pri delu od doma.
Popularna izbira je zato udoben kavč, ki omogoča, da ta postane dodatna postelja, ko pridejo na obisk prijatelji ali sorodniki. Kavč je tudi integriran prostor za shranjevanje, prav tako ne jemlje dodatnega prostora. “Nama je bilo zelo pomembno, da lahko kavč postavimo tudi na kakšno drugo mesto in da klubska mizica lahko postane tudi stojalo za rože. Torej, da ni vse fiksirano za vse večne čase, ampak lahko prostor po potrebi tudi spremeniva,” pravi Anja.
Anja nam je zaupala, kako sta s fantom izbirala kuhinjo: “Želela sva kuhinjo, ki bo praktična, ki bo imela veliko prostora za shranjevanje in kjer bo imela vsaka stvar svoje mesto. Barva kuhinje je igrala vlogo, vendar je bila praktičnost na prvem mestu.”
Milenijci ne želijo kompleksnega in zapletenega oblikovanja kuhinj – iščejo rešitve, ki so enostavne za čiščenje, visokotehnološke, nezahtevne za vzdrževanje in brez nereda, kar pogosto vodi k izbiri modernega oblikovanja. Če je le prostorsko mogoče, ima kuhinja, ki milenijce res pritegne, otok. Ta služi kot kuhalna površina in tudi prostor za shranjevanje. Shranjevanje na otoku jim pomaga, da ostanejo brez nereda in imajo na pultu veliko delovnega prostora.
Milenijci si želijo, da stvari čim dlje ostanejo relevantne. Glede na raziskavo House Kitchen Trends Study, je med milenijci največkrat izbrana barva za kuhinjske stene siva. Kar pa ne pomeni, da so milenijci dolgočasni – barve znajo zelo lično vnesti v prostor z različnimi dodatki, kot so kuhinjski aparati, kuhinjski pripomočki, različne cvetlice v okrasnih barvnih loncih.
Tako kot Anja si milenijci želijo tudi pohištva, ki se lahko prilagodi različnim potrebam, kot so zložljive jedilne mize, ki ob obisku prijateljev lahko gostijo tudi 8 oseb.
“Ko sva prenovila spalnico in investirala v dobro vzmetnico, sem začela dobro spati,” je bila Anja navdušena, ko smo jo vprašali o njuni novi spalnici. Milenijci se vse bolj zavedajo pomena kakovostnega spanca za splošno zdravje in dobro počutje. Spalnica ni več samo prostor za spanje, ampak postaja svetišče, kjer si milenijci napolnijo baterije po napornem dnevu. Zato jim je izredno pomembno, da je prostor ne le funkcionalen, ampak tudi udoben in estetsko prijeten.
“Mogoče se sliši smešno, ampak ko sva v spalnico dodala lični nočni omarici, sem se vprašala, kako sem prej lahko živela brez,” se je pošalila Anja. “Ko pa sva spalnici dala svoj pečat še z najinimi slikami, je bila prenova popolna.”
“Včasih se vprašam, ali bolj posluša Alexo ali mene,” se smeji Anja. Milenijci so prva generacija, ki je odraščala z internetom, računalniki in mobilnimi telefoni. Tehnologija je sestavni del njihovega vsakdanjega življenja, od komunikacije do dela, zabave in učenja, zato jim je tudi pomembno, da je tudi njihov dom tehnološko opremljen.
Milenijci so povsem naklonjeni pametnim napravam z wifi povezavo, ki jih lahko upravljajo s pametnim telefonom ali drugo napravo. Živijo življenje, ki temelji na tehnologiji, in cenijo možnost, da lahko svoje domače okolje, vključno s kuhinjskimi napravami, nadzorujejo na daljavo. Pametni domovi, kjer lahko prek aplikacij nadzirajo osvetlitev, kuhinjske aparate, temperaturo prostora in varnost doma, so vse bolj priljubljeni. Pametne asistente sprejemajo že skoraj kot družinske člane. Alexa ali Googlov asistent jim zjutraj vrtita najljubšo glasbo, jih opozorita, da je čas za odhod od doma ali pa jim sporočita, da morajo zjutraj zraven vzeti dežnik. Prav tako cenijo visokokakovostne avdio in video sisteme ter hitro internetno povezavo, ki jim omogočajo delo od doma, gledanje filmov ali igranje iger.
Koncept minimalizma postaja zelo priljubljen med generacijo milenijcev. Mnogi začenjajo odstranjevati odvečne stvari iz svojega doma in vzpostavljati koncept, da je bolje imeti manj stvari in te kakovostne, kot pa preveč stvari, ki v domu ustvarjajo občutek prenatrpanosti.
Mladi razmišljajo o tem, kako uporabiti in izkoristiti vsak centimeter prostora. Ko se enkrat znebijo odvečnih stvari v bivalnem prostoru in so po navdihu Marie Kondo odvrgli vsa tista oblačila, jih ne nosijo in ne prižgejo iskrice v očeh, se po navadi lotijo tudi kopalnice.
Kopalnica je prostor, kjer želijo ki deluje čisto in estetsko ter odraža njihovo osebnost. Pa naj bo to tropski tuš s stekleno steno, mehke brisače v najljubši barvi ali kopalniški dodatki, ki dodajo domačnost in prijetno energijo.
Milenijci iščejo rešitve, ki so vredne svojega denarja. Zavedajo se, da denar ne pade z neba, zato izbirajo stvari, ki se jim zdijo res pomembne. Redko trošijo denar za dodatke, ki jih ne potrebujejo. Ko najdejo kose pohištva ali opreme, ki je kakovostna in cenovno dostopna ter odraža njihovo estetiko, bodo ti zelo hitro našli mesto v njihovem stanovanju.