Kärcher v letošnjem letu praznuje 90. obletnico. Vse se je začelo januarja 1935, ko je Alfred Kärcher odprl delavnico ogrevalne tehnike v Stuttgartu v Nemčiji.
V desetletjih je družinsko podjetje preraslo v svetovno priznano blagovno znamko čistilne tehnologije, ki trenutno deluje v 85 državah in zaposluje 17.000 ljudi. Kot poudarjajo v podjetju, si je Alfred Kärcher že od samih začetkov prizadeval najti nove rešitve za vsak izziv, duh inovativnosti pa so ohranili do danes.
“Značilnost znamke Kärcher je strast do tehničnih rešitev, ki naredijo razliko. Zaradi tega je postalo sinonim za kakovost, inovativnost in trajnost,” pravi izvršni direktor in predsednik uprave Hartmut Jenner in dodaja: “Naša stalna rast in številne nagrade, kot je nedavna nemška nagrada za trajnost, potrjujejo, da smo na pravi poti.”
V zadnjih letih je Kärcher še posebej uspešen, v zadnjih 20 letih se je promet povečal za več kot 340 odstotkov, medtem ko se je število zaposlenih potrojilo. Podjetje ima več kot 600 patentov po vsem svetu.
90 čistilnih projektov, v Sloveniji posebej ambiciozni
Za praznovanje 90. obletnice Kärcherjeve ekipe skozi vse leto po vsem svetu izvajajo 90 pro bono čistilnih projektov na javnih mestih, kot so trgi, parki, plaže, rečne obale in zgodovinski spomeniki. Prav posebne akcije so se ambiciozno lotili v Sloveniji, očistili so Postojnsko jamo, kar je predstavljalo zahteven organizacijski zalogaj.
Zaključek čistilne akcije so obeležili z dih jemajočim praznovanjem 90. obletnice, in to kar znotraj Postojnske jame. Če bi doživeli praznovanje 90. obletnice te navdihujoče blagovne znamke, bi razumeli, zakaj so z načrtovanjem dogodka začeli pol leta prej. Združil je vse in še več, kar si lahko zamislite ob tako veličastnem jubileju.
Slavnostna obletnica se je v Hotelu Jama začela s predstavitvijo ambicioznega okoljevarstvenega projekta – čiščenja Postojnske jame, izjemnega podviga v edinstvenem podzemnem svetu s številnimi omejitvami in izzivi.
Dogodka so se udeležili predstavniki sedmih držav, uvodne govore pa so podale izjemne poslovne ženske, ki so s svojo vizijo in predanostjo navdušile udeležence.






Goste iz Slovenije, Hrvaške, Srbije, Bosne in Hercegovine, Črne Gore, Albanije in Kosova je uvodoma pozdravila direktorica Kärcher Slovenija Helena Walland: “V družini Kärcher smo si v okviru praznovanja 90 let, zadali 90 čistilnih projektov. Ker je naš slogan Vsak dan je nov dan za velike cilje, sem si po iniciativi gospoda Batagelja (direktorja Postojnske jame op. p.), in težavah, ki jih ima pri vzdrževanju jame in infrastrukture, lansko leto zadala zelo testosteronski izziv. Čistili bomo Postojnsko jamo. Lahko si predstavljate obraze mojih sodelavcev in njihove misli ob moji odločitvi.”
Povedala je, da je bil podvig velik organizacijski in strokovni izziv, saj ima jama ogromno omejitev in zakonitosti, ki jih je treba spoštovati: “Ker smo DIRT BUSTERJI, ker imamo strokovne stroje in ljudi, smo se tega projekta tudi pogumno lotili in ga izpeljali. Šlo je za vizijo, za strast, za neomajno vero v to, da lahko z vztrajnostjo in inovativnostjo spremenimo svet. Za vsakim curkom vode, ki očisti še tako trdovratno umazanijo, je zgodba o predanosti, timskem duhu, o ljudeh, ki so verjeli v moč naših strojev in svoje zmogljivosti.”
Dotaknila se je samih začetkov podjetja, pa tudi vsega, kar še sledi: “Danes gledam v prihodnost, ki je zame polna izzivov in priložnosti. Vem, da smo skupaj s sodelavci dovolj močni, da jih premagamo. Ker smo Kärcher. Ker imamo v sebi tisto iskro, tisto strast, ki nas žene naprej in ker smo skupaj kot ena velika družina, kjer bomo še naprej ustvarjali in premikali svoje meje in še naprej gradili zgodbe o uspehu. Ta dogodek sem lahko izpeljala samo zato, ker za mano stoji zelo močna ekipa, ki razume poslanstvo, za kar se ji iz srca zahvaljujem.”
Dobrodošlico ob praznovanju 90 let inovacij in Kärcherjevega potovanja je zbranim izrekla tudi Georgiana Tudor, direktorica regije Jugovzhodna Evropa. Poudarila je, da je najpomembnejša stvar, ki jo ob obletnici praznujejo, prav partnerstvo. Bila je vesela, da se je praznovanja udeležilo toliko predstavnikov, in to iz sedmih različnih držav.
Dobrodošlico izbranim je izrekla tudi direktorica Kärcher Srbija Suzana Dubajić in izrazila zadovoljstvo ob takšnem izjemnem srečanju. Regionalna predsednica za Vzhodno Evropo Lilia Sedlar je v uvodnem govoru posebej izpostavila Slovenijo, kot najmanjšo v regiji, ki pa ima največ ambicij. Spomnila se je tudi lanskega pogovora s slovensko direktorico, ki ji je predstavila idejo o čiščenju Postojnske jame, in zagotovila, da jim bo kljub številnim izzivom uspelo. “In res vam je uspelo. To dokazuje, da lahko dosežete vse, kar si boste zadali.”
Veliko veselje, da lahko praznuje skupaj z navzočimi, je izrazila tudi predsednica Slovensko-nemške gospodarske zbornice Dagmar von Bohnstein in ob tem posebej pohvalila slovensko Kärcher ekipo.
V hotelu Jama smo si lahko ogledali čistilne naprave v črni barvi, ki so jih predstavili ob 90. obletnici in si jih lahko ogledate TUKAJ. Videli pa smo lahko tudi originalne stroje iz leta 1950, 1975 in prvi rumeni stroj iz leta 1975, pa tudi originalen pripomoček star 90 let, iz leta 1935.









Vrhunec spektakularnega praznovanja
Vrhunec dneva je bil nepozaben obisk Postojnske jame, pred vhodom v jamo smo si lahko pobliže ogledali in preizkusili številne profesionalne Kärcher stroje.






Avantura se je začela s slavnim jamskim vlakcem, ki nas je popeljal skozi podzemne dvorane, mimo edinstvenih kapniških tvorb, vse do osrednjega dela jame. Tu smo nadaljevali peš in v veliki skupini občudovali jamo ter njene posebnosti.
Med sprehodom po jami nas je presenetil čaroben trenutek – med stalagmiti se je pojavil saksofonist, ki je s svojimi melodijami oživil skrivnostni svet podzemlja in nas popolnoma očaral. Med sprehodom smo imeli priložnost srečati eno najredkejših in najbolj skrivnostnih jamskih bitij – človeško ribico. Kot nam je povedala vodička, ta nenavadni prebivalec podzemlja lahko živi več kot 100 let in brez hrane preživi tudi do 10 let.
Ob koncu poti nas je v Koncertni dvorani čakalo zadnje presenečenje. Ko smo se namestili in pričakovali koncert, se je iz višine 40 metrov po vrvi spustil jamar Primož Gnezda in spektakularno otvoril dogajanje, na katerem smo slavili izjemno zgodovino Kärcherja, pa tudi povezovanje, vizijo in inovacije.




“Danes je poseben dan. Na enem mestu so se našle tri stvari, ki so medsebojno povezane. V Postojnski jami, ki ste jo lahko občudovali, je tu še naše podjetje, ki skrbi zanjo, jo neguje, čisti. Človek lahko z rokami naredi veliko, a brez najsodobnejše tehnologije ne gre. In to ste tudi vi Karcherjevci, ki danes slavite častitljivih 90 let. Iskreno čestitam,” je še pred koncertom dejal direktor Postojnske jame Marjan Batagelj. Pojasnil je, da so se pri svojem delu in skrbi za jamo srečali z nešteto tehnologijami: “Vse so več ali manj obljubljale odličnost. A v praksi ni tako. Šele vaši aparati so izpolnili pričakovanja in naše visoke standarde in zahteve, ki jih postavljamo.”


“Tako kot sem vam osebno hvaležen, da ste nam pomagali, tako vam je hvaležna tudi Postojnska jama. Morda se čudno sliši, a v svoji 207-letni zgodovini Postojnska jama ve in čuti marsikaj, kar je človeškemu umu še nerazumljivo. Še enkrat hvala, da ste nam pomagali in izbrali Postojnsko jamo za enega od svojih projektov. Zadovoljstvo je, upam, obojestransko,” je dejal.
Slavnostne govore je sklenil nepozaben koncert pod vodstvom dirigenta Georgeja Pehlivaniana, ki so ga zaključili s pomočjo izjemne sopranistke Talite Sofije Komelj in baritonista Tilna Udoviča. Polni vtisov smo se z vlakcem vrnili na površje in se podali na imenitno kosilo v Hotelu Jama.
“Najbolj vesela sem, da smo se zbrali v tako velikem številu”
“Dosegli smo namen, ki smo ga želeli. Dogodek je bil meni osebno spektakularen. Prevzeta sem bila celo jaz, ki sem organizirala dogodek. Verjamem, da so tudi naši gostje,” je po obisku jame dejala direktorica Helena Walland.

“Najbolj vesela sem, da smo se zbrali v tako velikem številu. Gostje so prišli iz cele bivše Jugoslavije, Slovenije, Hrvaške, Srbije, Bosne in Hercegovine, Albanije, Kosova, Črne gore … in spraviti takšno število ljudi na eno mesto, je zame izjemen projekt.”
Zaupala nam je, da so sam dogodek načrtovali pol leta, prav toliko so načrtovali samo čiščenje jame. “Tudi čiščenje smo začeli planirati novembra, ko smo načrtovali sredstva, ljudi, stroje za čiščenje, načine čiščenja in tako dalje. Preden smo se lotili, je bilo potrebnih ogromno demonstracij.” V Postojnski jami so očistili tračnice, očistili so cel vivarij, avenijo in platformo. Pojasnila je, da je čiščenje jame vzelo sedem dni, delali pa so od dvanajst do 16 ur na dan.
Povprašali smo jo tudi po najbolj priljubljenem Kärcher izdelku v Sloveniji. “Ko sem začela delati za Kärcher, nisem razumela, zakaj je najboljši artikel po količini prodaje pometač. To je zadeva, ki nima nobene elektrike, nobene mehanike. Kmalu sem razumela. Prvi razlog je ta, da je Slovenija »green and clean«, da smo vsi izjemno zavezani ekologiji ter čistemu prostoru. Drugi razlog pa je, da je to slovenski zen pripomoček. Prideš domov, odložiš računalnik, greš ven, narediš tri sprehode okoli hiše in se razorožiš s stresom. To je meditativni artikel,” je povedala v smehu. Dodaja, da so v Sloveniji izjemno priljubljeni visokotlačni izdelki: “Teh vsako leto prodamo res veliko in vrednostno in številčno in nas to vsako leto znova preseneča.”