Skrb za šolske potrebščine je pomembna veščina, ki naj se je otroci naučijo že v mladih letih.
Za marsikoga je pravi greh govoriti o šoli med poletnimi počitnicami, a zvonec bo kmalu oznanil novo šolsko leto in oddiha bo konec, še preden uspemo prešteti do tri. Ker med počitnicami pogosto pozabimo na čas, je nakup šolskih potrebščin v tem obdobju dejansko pameten korak. Čeprav je tekočih deset tednov namenjenih sprostitvi in uživanju bodisi doma ali ob morju, je pomembno, da se temeljito pripravimo tudi na prihajajoče šolske in akademske izzive. Nakupovanje šolskih potrebščin med počitnicami omogoča, da se izognemo neznosni gneči tik pred začetkom pouka in s tem do konca poletja dihamo s polnimi pljuči ter plavamo v morju brezskrbnosti.
Če se boste v kratkem podali v neskončno morje šolskih potrebščin, vedite, da z novimi predmeti ne pride zgolj navdušenje, pač pa tudi malomarnost pri oskrbi. Skrb za šolske potrebščine in splošno ravnanje z lastnino je pomembna veščina, ki naj se je otroci naučijo že v mladih letih. S tem bodo odraščali v odgovornejše posameznike, ki bodo znali ceniti in spoštovati svoje stvari ter se zavedali pomena skrbnosti tudi v drugih življenjskih spektrih.
Skrb za šolske potrebščine je pomemben vidik vzgoje otrok, saj jih uči odgovornosti in organizacije. Privajanje na skrb za šolske pripomočke zahteva zvrhano mero doslednosti in vztrajnosti, a na koncu prinese dolgoročne koristi. Ena ključnih navad, katere smo se (dokler se je le dalo) spretno izogibali vsi, je označevanje šolskih potrebščin. Čemu bi podpisovali zvezke, ko pa nas zunaj čakajo prijatelji in lepo vreme? Posledično smo to delo večkrat preložili na starše ali starejše sestre in brate. Z leti pa končno spoznamo, kako pomembno je, da so pri tem opravilu udeleženi tudi naši najmlajši. Označevanje šolskih potrebščin omogoča lažje prepoznavanje in preprečuje izgubo ali celo zamenjavo bodisi copat, zvezkov, delovnih zvezkov, peresnic, map in še bi lahko naštevali.
Ključnega pomena pri šolarjih je spodbujanje rednega vzdrževanja šolskih potrebščin, ne glede na to, ali jih uporabljajo ali ne. Na tej točki se spomnimo na redno šiljenje barvic. Mladi genialci se morajo naučiti, da imajo tekom leta vedno ostro ošiljene ter urejene barvice. Le to jim bo omogočilo kakovostno pisalno izkušnjo. Spodbujajte jih, da naj ima vsaka barvica, vsak marker, svinčnik, radirka in ravnilo svoje mesto – največkrat je to v peresnici, kjer so varni pred poškodbami ali izgubo.
Vsi dobro vemo, kako temperamentni in vzkipljivi so lahko naši najmlajši. Že ob najmanjši nevšečnosti lahko zaslišimo vik in krik, da o copotanju ob tla sploh ne govorimo. V jezi kaj hitro lahko čez sobo zleti tudi kakšna barvica ali flomaster. Vloga staršev, skrbnikov, velikih bratov in sester je, da jih naučimo, naj ne mečejo šolskih potrebščin na tla in po zraku ali jih neustrezno shranjujejo. Postaviti moramo jasna pravila glede ravnanja s šolskimi potrebščinami in jih redno opominjati na pomembnost skrbnosti. Prav tako je koristno, da jim to pokažemo z lastnim ravnanjem do svojih stvari.
Vzpostavljanje omenjenih navad zahteva doslednost in potrpežljivost. Priporočljivo je, da se starši oziroma skrbniki s svojimi najmlajšimi tudi pogovorite o pomenu skrbi za šolske potrebščine ter jim pojasnite, kako to vpliva na njihovo učenje in splošno organizacijo. Poskusimo spodbujati otrokovo odgovornost, saj bodo le tako lahko odrasli v skrbne posameznike.
Splošno znano je, da ljudje bolj skrbimo za stvari, ki se nam dopadejo, zato je še toliko bolj pomembno, da nove šolske potrebščine izbere otrok sam. Nakup učnih gradiv in ostalih nepogrešljivih potrebščin je pomemben korak pri pripravi na novo šolsko leto.
V lov za najbolj trendovske zvezke in peresnice je ključnega pomena vključiti tudi otroke. Ti imajo svoje preference in želje glede barv, motivov in znamk, ki se verjetno razlikujejo od vaših. Sodelovanje pri izbiri jim omogoča, da se počutijo vključene in vodene pri odločanju o svoji šolski opremi. Prisluhniti moramo njihovim željam in jim omogočiti, da izberejo stvari, ki jih navdušujejo. S tem bomo še dodatno spodbudili njihov občutek lastništva in pripadnosti do svojih šolskih potrebščin. To pa lahko prispeva k večji motivaciji pri učenju ter k občutku ponosa nad svojo novo šolsko odpravo. Poleg tega pa se otroci tekom izbiranja naučijo sprejemanja odgovornosti za svoje odločitve in se tudi posledično bolj aktivno vključijo v organizacijo svojega šolskega življenja.