Slovensko zdravstvo se srečuje z neupravičenimi odsotnostmi pacientov na dogovorjene zdravstvene storitve. Zaradi tega se je Ministrstvo za zdravje odločilo za ozaveščevalno kampanjo ‘Pravočasno odpovej termin’, s katero želi spodbuditi odgovorno ravnanje pacientov in zmanjšati število neizkoriščenih terminov.
V Sloveniji je dnevno neizkoriščenih več kot 300 terminov na zdravstvene obravnave, ker pacienti na dogovorjeni termin ne pridejo in ga niti ne odpovedo. Analiza Ministrstva za zdravje kaže, da je bilo v letu 2024 kar 28 odstotkov vseh dogovorjenih terminov neizkoriščenih, saj pacienti niso prišli na pregled niti termina niso odpovedali. To pomeni, da je skoraj tretjina razpoložljivih terminov ostala neizkoriščena, čeprav bi se v tem času zdravstvene obravnave lahko udeležil kdo drug.
Foto: Profimedia
Neupravičeni izostanki od dogovorjene zdravstvene storitve predstavljajo tudi velike organizacijske težave. Izvajalci zaradi neupravičenih odpovedi praznih mest ne morejo zapolniti s čakajočimi. Pogosto pride tudi do nepotrebnih stroškov za izvajalce zdravstvenih storitev, kot so na primer stroški ekipe, materialni stroški in še bi lahko naštevali. Tovrstni pacienti prav tako podaljšujejo čakalne dobe.
Foto: Profimedia
Skladno z Zakonom o pacientovih pravicah (ZPacP) so pacienti dolžni pravočasno obvestiti zdravstvenega izvajalca, če se ne morejo udeležiti dogovorjenega termina. To pomeni, da morajo 10 dni pred načrtovanim posegom ali specialističnim pregledom izvajalcu sporočiti svojo odsotnost. Poznejša odpoved termina je dopustna le iz pacientovih objektivnih razlogov, kot so nenadna bolezen, nepričakovana hospitalizacija ali smrt ožjega družinskega člana.
Foto: Profimedia