Kulinarika

Domače na dom: Mladostna energija in pristna hrana na tvojem pragu

28. avgusta, 2025 - Oglasno sporočilo

Pri rosnih 22 letih sta Ajda Blagovič in Luka Šoban začela zgodbo, ki danes navdušuje številne Slovence.

Njuna želja je zvenela preprosto, a se je izkazala za precej zahtevno: ljudem vrniti tisti občutek domače hrane, ki smo jo nekoč jedli brez naglice in brez stresa. Ugotovila sta, da v trgovinah ni topline ali tistega pristnega odnosa, zato sta ustvarila trgovinici na štirih kolesih, kjer se skupaj z mlečnimi izdelki, mesninami, sadjem in zelenjavo do kupcev pripeljeta tudi prijazna beseda in nasmeh.

Ajda Blagovič, ustanoviteljica podjetja Domače na dom, je z nami delila, kako sta se z Luko vsega lotila, kateri izdelki so pri Slovencih najbolj priljubljeni in in zakaj verjameta, da lokalna hrana postaja vse pomembnejši del naše prihodnosti.

Domače na dom
Pri rosnih 22 letih sta Ajda Blagovič in Luka Šoban začela zgodbo, ki danes navdušuje številne Slovence. (Foto: Domače na dom)

Kako se je rodila ideja za Domače na dom s pridihom Dalmacije in kaj vaju je spodbudilo, da se tega dejansko lotita?

Ideja za Domače na dom se je rodila, ko sva spoznala, da je danes težko najti tisto pravo domačo hrano, ki smo jo poznali v otroštvu. Želela sva poiskati pristne izdelke, polnega okusa, ki nasitijo in zadovoljijo na čisto drugačen način.

Opazila sva tudi, da je v trgovinah vse manj človeške topline. Ljudje hitijo, odnosi se ohlajajo, nakup je postal zgolj opravilo. Midva pa sva želela ljudem vrniti nasmeh in prijazno besedo, zato sva ustvarila trgovinico, ki ne ponuja le hrane, temveč tudi dobro voljo in osebni stik. Včasih pa celo pomagava zložiti izdelke v hladilnik.

Sta pred tem že delala s hrano in lokalnimi dobavitelji ali je bil to popolnoma nov izziv?

Delala sva s hrano, vendar ne z lokalno. Za 22-letnika brez finančne pomoči je bil to zelo velik izziv. A prav ta izziv nama je dal še več poguma. Verjela sva, da lahko s trdim delom, vztrajnostjo in srčno idejo ustvariva nekaj svojega. Namesto da bi čakala na popolne pogoje, sva preprosto začela korak za korakom, z veliko volje in s prepričanjem, da bodo ljudje prepoznali vrednost najine zgodbe.

Domače na dom
Čas je, da ponovno začnemo slediti ritmu narave. (Foto: Shutterstock)

Kateri so bili prvi izdelki v vajini ponudbi in kateri so danes tisti, brez katerih si stranke ne predstavljajo naročila? Kateri so torej najbolj priljubljeni izdelki med Slovenci?

Prvi najini izdelki so bili mlečni, saj jih pridelujejo najini najboljši prijatelji. Meniva, da so tako priljubljeni predvsem zato, ker so narejeni po starih receptih in se res razlikujejo od vseh drugih. Sledijo jim mesni izdelki, saj večina ne vsebuje nobenih dodatkov, zgolj meso in začimbe. Ljudje še posebej pohvalijo telečje hrenovke. Nato pa sledijo vsi preostali domači izdelki. Izjemno priljubljeno je bučno olje, sledita pa okusno sadje in dnevno sveža zelenjava.

Kakšne so prednosti lokalnih izdelkov?

To sta zagotovo kakovost in okus. Prav tako lokalni izdelki niso samo izdelki, ki jih poješ in prebaviš. Z njimi podpiraš lokalne pridelovalce in hkrati delaš uslugo svojemu telesu, saj vanj vneseš le zdrave in okusne izdelke.

Ali po vajinem mnenju Slovenci cenimo domače in lokalno pridelano? Se zavedamo njihovih prednosti ali je še vedno potrebno veliko ozaveščanja?

Vse bolj se zavedamo, kako pomembna je domača hrana, a še vedno je veliko ljudi, ki mislijo, da je vse skoraj zastonj. Ne cenijo truda, brezplačne dostave ali dobre volje. Namesto tega pogosto iščejo tisto iglo v senu, namesto da bi videli dobro. Ne zavedajo se, kaj vse je potrebno, da sveži izdelki pridejo do njihovih vrat.  

Domače na dom
Slovenci vse bolj cenimo, da je hrana lokalna, ali je sezonska, pa pogosto spregledamo. (Foto: Wolt)

Opažate kakšne zanimive potrošnike navade in trende?

Verjameva, da se bodo ljudje sčasoma dokončno prebudili glede pomena domače hrane in se ponovno spomnili na sezonskost zelenjave in sadja, saj si veliko ljudi pozimi še vedno zaželi lubenic, marelic in jagod.Prav tako meniva, da bo vse več nakupov potekalo prek spleta. Tako bo kakovostno, lokalno in sveže še lažje dosegljivo vsem, saj jim ne bo treba zapravljati dragocenega časa ali sklepati kompromisov glede okusa in zdravja.

Kako izbirata lokalne dobavitelje? Kaj mora izdelek ali pridelovalec imeti, da postane del vajine ponudbe?

Lokalne izdelke izbirava predvsem po okusu. Vsak izdelek najprej poskusiva sama, nato ga ponudiva še naključnim strankam, znancem in družini, da tako dobiva iskreno mnenje. Pomemben pa nama je tudi odnos dobavitelja, njegov prvi pristop in iskrenost, ki jo začutiva pri sodelovanju. Sodelujeva samo z ljudmi, ki jih žene poštenost in ljubezen do tega, kar počnejo.

Svojo ponudbo opisujeta kot lokalno s pridihom Dalmacije. Kako je nastala ta kombinacija in kako jo sprejemajo stranke?

Zavedava se, da vsega ne moreva dobiti v Sloveniji, prav tako pa tudi ceniva kakovost iz Dalmacije, ki je včasih doma zmanjka. Tak primer so recimo nektarine, melone ali namizno grozdje. Tam je namreč več sonca, zato je sadje bolj sladko in polnega okusa. Ljudem si želiva ponuditi cenovno dostopne in kakovostne izdelke, zato je treba včasih pogledati tudi čez mejo.

Domače na dom
Slovenci se vse pogosteje odločamo za lokalne izdelke, saj iščemo kakovost, pristen okus in priročnost. (Foto: Wolt)

Se spomnita kakšne posebne zgodbe ali zanimive anekdote, ki vama je še posebej ostala v spominu?

Najbolj nama je v spominu ostala gospa Jožica, ki je povedala, da otroci trgovinskih jabolk niso hoteli jesti, najina pa so v nekaj dneh izginila. Celo štrudelj je morala iz njih speči, da ne bi romala v smeti. Takšne zgodbe so pokazatelj, da hrana ni le hrana, ampak del spominov in življenja.

Ganila naju je tudi stranka, ki je priznala, da ji najina prijazna beseda daje moč za lepši jutri. Seveda pa delo prinaša tudi veliko smeha, od pobeglih krav na cesti do otrok, ki jih med vožnjo zabavava skozi okno kombija. Prav ti trenutki nama vedno znova potrjujejo, zakaj imava to delo tako rada.

Dostava na dom je zahteven logistični zalogaj. Kako vama pri tem pomaga Wolt?

Pri vsem tem nama zelo pomaga sodoben pristop, da najdeva tiste skrite stranke, ki bi naju sicer spregledale, in da skrbiva za večjo prepoznavnost. Tako lahko najina zgodba doseže še več ljudi, ki cenijo domače in lokalno. In tukaj nama je res v pomoč tudi Wolt. Medtem ko se midva boriva z goro krompirja, pakiranjem izdelkov ali nadležno birokracijo, na tablico prileti naročilo. Čez dobro uro je hrana že pri stranki. Tako na zabaven način ujamemo tudi tiste, do katerih midva takrat fizično sploh ne moreva. Wolt nama je torej kot dodatni par rok, samo da je hitrejši, bolj digitalen in nikoli ne jamra, da je utrujen.

Domače na dom
Najraje imamo mlečne izdelke, svežo zelenjavo in sadje. (Foto: Wolt)

Kakšne so prednosti sodelovanja z njimi?

Prednost sodelovanja z Woltom je predvsem hitra dostava in prepoznavnost v določenih krajih.

Par sta tudi zasebno, kako usklajujeta oboje?

Iskreno, če ne bi bila par, ne vem, kako bi vse skupaj zmogla. Podpirava se, sanjariva in gradiva skupaj. Seveda pa moraš biti takšen tip človeka, ki zna v tem uživati. Najino delo je polno smeha in zabave, včasih celo preveč.

Ajda in Luka dokazujeta, da prava kombinacija poguma, srčnosti in trdega dela lahko spremeni preprosto idejo v zgodbo, ki ljudem vrača toplino in okus po domačem.