Prosti čas

Baby? Maybe! Srce pravi da, a svet išče odgovore

10. julija, 2025 - Oglasno sporočilo

Baby Center je v okviru kampanje “Baby? Maybe! Boš vozil življenje solo ali sanjaš o družini?” izvedel anonimno anketo, da bi bolje razumel, kako razmišlja občinstvo, ki bo pisalo prihodnost starševstva v Sloveniji.

V generaciji, kjer se vsakodnevno prepletajo želje po karieri, potovanjih in osebni rasti, vprašanje o otroku postaja ena najbolj zapletenih življenjskih dilem. Baby Center je v okviru kampanje “Baby? Maybe! Boš vozil življenje solo ali sanjaš o družini?” izvedel anonimno anketo, da bi bolje razumel, kako razmišlja občinstvo, ki bo pisalo prihodnost starševstva v Sloveniji. Rezultati razkrivajo iskrena čustva, tehtne dvome in predvsem globoko spoštovanje do starševske vloge.

Babycenter
Foto: Babycenter

Želja po otrocih

Ko je Baby Center povprašal, ali si anketiranci želijo otroke, jih je 63 % odgovorilo z “da, nujno”, nekaj manj kot četrtinapa z “morda, enkrat”. Dobra novica je, da si le slaba dva odstotka otrok ne želi, 11 % pa še išče jasnost. Zanimivo je, da približno enak odstotek (45 %) vprašanih starševstvo načrtuje pred tridesetim letom ali pa med 30. in 35. letom. Tisti, ki odlagajo starševstvo po teh letih, o tej vlogi še niso prepričani.

Strahovi, ki odsevajo globalno negotovost

Med glavnimi pomisleki izstopa skrb za svet, v katerega bi pripeljali otroka – to skrbi 48 % vprašanih. Podnebne spremembe, politična nihanja, hitri tehnološki premiki in družbena razhajanja se zdijo zanje osebni izziv, ne le medijski fenomen. Za 20 % je največja preizkušnja ohranjanje ravnotežja med kariero in družino, 17 % jih skrbi izguba osebne svobode, 14 % pa se najbolj boji finančnega bremena, ki ga prinaša starševstvo.

Zanimivo, tehnologija (pogosto obravnavana kot dvorezen meč) ni glavni sovražnik starševstva. Kar 54 % vprašanih pravi, da jih digitalna doba ne odvrača od družine, 13 % pa priznava, da jih premisleki o tehnologiji vseeno malce zadržujejo. Dobra tretjina (33 %) o vplivu tehnologije na družinsko življenje ni razmišljalo, kar nakazuje, da bo prav to področje eden ključnih izzivov prihodnjih let.

Babycenter
Foto: Babycenter

Kaj pomeni biti “dober starš” po mnenju generacije Z?

Starševstvo ni več zgolj zagotavljanje osnovnih potreb, zanima jih predvsem čustvena podpora. V anketi je ta vrednota prejela največ glasov. Nadaljujejo z željo po vzgoji, ki odraža osebne vrednote in promovira samostojno mišljenje. Finančna stabilnost, dajanje svobode in tudi tehnološka pismenost so sicer del idealne slike, a mladi poudarjajo, da so čustvena vez in pristna interakcija pravzaprav temelj.

Od vpogleda k dejanjem

Zbrane ugotovitve so za Baby Center dragocen vpogled v misli prihodnjih generacij staršev. Namen ankete ni bil kritika ali pritisk, ampak ustvarjanje temeljev za resnično podporo. Baby Center sedaj razmišlja o konkretnih rešitvah: od izobraževalnih vsebin in spletnih forumov, prek fleksibilnih rešitev za varstvo otrok, do partnerstev z lokalnimi skupnostmi, ki mladim omogočajo varnejše in stimulativnejše okolje za družinsko življenje.