Žurnal24 priporoča
  • Ž24 priporoča
  • Lepota in zdravje
  • Kulinarika
  • Prosti čas
  • Zabava
  • Šport
  • Dom in vrt
  • Posel
  • Tehnologija
  • Avtomobilizem
Vsebino omogoča Volkswagen  / 12. maja, 2025

5 mitov o priključnih hibridih, ki so daleč od resnice

Priključni hibridi. Nekateri jih vidijo kot kompromis brez prave koristi, drugi pa kot nepotrebno tehnološko čudo. To, kaj drži in kaj ne, vam razkrijemo v nadaljevanju članka.

Priključni hibridi (PHEV) so pogosto predstavljeni kot idealna rešitev za vse, ki si želijo kombinacijo električne mobilnosti in svobode bencinskega motorja. Kljub njihovi priljubljenosti pa se okoli njih še vedno plete množica zmot. Nekateri jih vidijo kot kompromis brez prave koristi, drugi pa kot nepotrebno tehnološko zapletenost. Resnica pa je povsem drugačna – ali vsaj precej niansirana.

Nahajamo se v obdobju velikih sprememb. Mobilnost se iz leta v leto čedalje bolj usmerja v zeleno prihodnost in stremi k zmanjšanju izpustov CO2. Ob teh iztočnicah marsikdo najprej pomisli na električni avto, ki pa, kljub številnim prednostim, ni prava izbira za vsakogar. Uporaba električnega vozila zahteva določene prilagoditve, kot so namestitev domače polnilnice, skrbno načrtovanje poti z vmesnimi postanki za polnjenje in nenehno razmišljanje, ali bomo s polno baterijo sploh prispeli do cilja.

Za vse, ki se tem izzivom želijo izogniti, je na trgu odlična alternativa – priključni hibridi. Kljub njihovi praktičnosti in prilagodljivosti pa se okoli njih še vedno plete kar nekaj mitov – od dvomov glede njihove učinkovitosti, vse do napačnih predstav o porabi in vplivu na okolje. V nadaljevanju zato preverjamo, kateri od teh mitov dejansko držijo – in kateri so daleč od resnice.

1.  mit: “Priključni hibridi so dragi, dodaten vložek se mi ne splača”

Drži, da so priključni hibridi dražji za izdelavo. Razlog za to je, da imajo bencinski (v redkih primerih tudi dizelski) motor, hkrati pa tudi električnega, ki deluje samostojno ali sočasno z bencinskim. Če razmišljate o nakupu priključnega hibrida in ste skeptični predvsem zaradi cene, si zapomnite slednje: Priključni hibrid ne zahteva dodatnega vložka in se posledično zares splača. Zakaj je temu tako, si preberite v nadaljevanju.

Tako varčni in zmogljivi so v resnici

 V aktualni ponudbi znamke Volkswagen, natančneje pri modelih Golf, Tiguan in Passat imajo priključni hibridi isto ceno kot primerljivo zmogljivi modeli s klasičnim (bencinskim motorjem). Če kupujete novega jeklenega konjička in pri tem iščete pametno izbiro, si zapomnite besedo eHybrid.
Golf eHybrid potnika brez kompromisov ali prilagajanja popelje v svet sodobne mobilnosti. Za ceno 32.713 evrov združuje prednosti tako električne kot tudi klasične vožnje. Na elektriko z njim lahko prevozite do 143 kilometrov, s pomočjo bencinskega motorja pa skupni doseg presega 800 kilometrov.
Avto pod svojim pokrovom skriva kombinacijo bencinskega motorja s 110 kW in električnega s 85 kW. Skupna sistemska moč znaša 150 kW oziroma 204 konjskih moči, kar mu omogoča pospešek do 100 km/h v pičlih 7,2 sekunde.
Za vse, ki od avtomobila pričakujete tudi luksuzno prostornost, svetujemo, da si ogledate bodisi Passat eHybrid za 39.188 evrov ali SUV Tiguan eHybrid za 39.640 evrov.
Volkswagen Golf eHybrid Volkswagen Golf eHybrid (Foto: Volkswagen)
Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan (Foto: Volkswagen)
Volkswagen Passat Volkswagen Passat (Foto: Volkswagen)

2.  mit: “Priključni hibridi so nesmiselni, saj imajo dva motorja in dve energijski shrambi”

Svetujemo, da na ta mit pozabite, saj nikakor ne drži. Dvojni pogon in dvojna energijska shramba imata številne prednosti – le izkoristiti jih je treba. Z rednim polnjenjem 19,7 kW baterije tako v Golfu, kot tudi v Passatu in Tiguanu eHybrid lahko zgolj na elektriko prevozite od 128 do 143 kilometrov na dan.

Po dolgi vožnji pa je čas, da tako kot vi, počije tudi vaš jekleni konjiček – če ga boste zvečer (za približno 12 ur) priklopili na običajno 220 V vtičnico, se boste v nov dan zapeljali s svežo zalogo energije in s polnim električnim dosegom. V kolikor pa imate doma ali v službi polnilnico na izmenični tok z močjo 11 kilovatov, boste baterijo napolnili v pičlih dveh urah in pol.

Priključni hibrid vam je pisan na kožo tudi če vozite daljše razdalje. Takrat vam bo v vseh treh modelih še kako prišla prav dvojna energijska shramba (40-litrska posoda za gorivo in polno 19,7 kWh baterija), saj zagotavlja skupen doseg več kot 800 kilometrov brez vmesnih polnjenj elektrike in goriva.

Volkswagen Golf eHybrid Volkswagen Golf eHybrid (Foto: Volkswagen)

Zakaj izbrati znamko Volkswagen?

Ena od tehnoloških posebnosti Volkswagnovih priključnih hibridov je tudi možnost polnjenja preko hitrih polnilnic na enosmerni tok (CSS). Polnjenje je mogoče z močjo do 40 kilovatov. V zgolj 26 minutah boste baterijo napolnili do kar 80 odstotkov ter tako pridobili vsaj 100 kilometrov električnega dosega.
Več o izjemni ponudbi priključnih hibridov Volkswagen najdete TUKAJ.
Volkswagen Passat Volkswagen Passat (Foto: Volkswagen)

3.  mit: “Priključni hibridi nimajo nikakršne veze z okoljsko prijaznostjo”

Tudi ta mit, ki ga slišimo precej pogosto, nikakor ne drži. V primeru, da baterijo priključnega hibrida redno polnite, se med tednom v službo in po opravkih lahko vozite popolnoma brez izpustov CO2. V tem primeru PHEV deluje kot pravi električni avto. Obenem velja tudi, da priključni hibrid z izpraznjeno baterijo deluje kot hibrid. To pomeni, da deluje v mešanem ciklu pogona na bencin in elektriko, kar vodi v manjšo porabo od klasičnega avta z bencinskim motorjem.

Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan (Foto: Volkswagen)

4.  mit: “Vozniki ne polnijo baterij in zato porabijo več kot bencinski avtomobili”

Da bi izkoristili tako tehnični kot tudi varčevalni potencial priključnega hibrida, je baterijo priporočljivo redno polniti. To opravilo ni preveč zahtevno, saj zadošča že dostop do običajne 220 V vtičnice in baterija se bo v nočnem času napolnila vsak dan sproti. Med vožnjo pa se baterija polni s pomočjo zaviranja oziroma s pomočjo rekuperacije odvečne energije. Na ta način avto povsem samodejno znižuje porabo goriva.

5.  mit: “PHEV ni električen, niti bencinski avto. Dejansko je ‘kar nekaj'”

Priključni hibrid je avto, s katerim lahko svoje vsakodnevne vožnje opravite z vožnjo zgolj na elektriko in na ta način ogromno prihranite. Na daljših poteh vam bencinski motor pomaga kot tako imenovan podaljševalnik dosega, saj omogoča brezskrbnost in neodvisnost od infrastrukture polnilnic.

Za še več informacij o priključnih hibridih znamke Volkswagen obiščite njihovo uradno spletno stran.
Volkswagen Golf eHybrid Volkswagen Golf eHybrid (Foto: Volkswagen)


Kontakt

Styria Media si, d.o.o., Italijanska ulica 8
1000 Ljubljana

Copyright 2025. Zurnal24 | Styria Media si

Kategorije

  • Ž24 priporoča
  • Lepota in zdravje
  • Kulinarika
  • Prosti čas
  • Zabava
  • Šport
  • Dom in vrt
  • Posel
  • Tehnologija
  • Avtomobilizem

Partnerji

  • Žurnal24.si
  • Vreme.net
  • Med.over.net
  • Style.over.net
  • Mama.over.net
  • Recepti.over.net