V prispevku razkrivamo, zakaj je delo v banki lahko presenetljivo raznoliko, spodbudno in navdihujoče. Podatki iz prve roke, ki jih je z nami delila zaposlena v NLB Skupini, prinašajo iskren vpogled v zakulisje.
Vsak dan v službi preživimo vsaj osem ur. Če jih pomnožimo z dnevi, tedni in leti, hitro postane jasno: delo je eden ključnih gradnikov našega vsakdana. Zato ni vseeno, kako se v službi počutimo. Okolje, ki nas podpira, spodbuja in razvija, lahko močno vpliva na naše zadovoljstvo, zdravje in življenjski zagon – seveda tudi v domačem okolju.
Kakšno je delo v banki, kaj je super, na kaj vse biti pripravljen in kakšne so možnosti za rast, smo po vprašali Tadejo Ulrych, ki se je pred kratkim zaposlila v NLB Skupini. Bili smo malce presenečeni, saj smo dobili odgovore, ki predvsem razbijajo stereotipe o »togem bančništvu«.
”Odločitev za zaposlitev tukaj je dozorela hitro, saj sem že dolgo iskala okolje, ki ne ponuja le strokovnih izzivov in priložnosti za rast, temveč tudi ravnotežje med delom in zasebnim življenjem,” začne pogovor naša sogovornica, pri čemer izpostavi še, da je iskala okolje, ki ji bo omogočilo tako profesionalni razvoj kot ravnotežje z zasebnim življenjem. Pomembno ji je bilo, da bo del podjetja, ki daje poudarek ljudem – in prav to je prepoznala v NLB. Certifikat družini prijazno podjetje, možnost dela od doma, fleksibilen delovni čas ter športni in preventivni programi so jo prepričali, da gre za nekaj več kot le običajno službo.
Tadeja Ulrych pravi, da je bil namesto klasičnega »vržen si v vodo« njen prvi dan skrbno načrtovan. Vodja jo je najprej povabila na kavo in ji razložila, kako bo potekalo uvajalno obdobje, nato jo je predstavila vsem zaposlenim na oddelku ter ji predala načrt uvajanja, s katerim je dobila pregled nad pričakovanji in koraki, ki sledijo v prvih tednih.
”Poleg tega sem bila zelo hvaležna za podporo v obliki mentorja in dodatnega »buddyja« – sodelavke, ki mi je na voljo za vsa vprašanja in praktične nasvete. Seveda sem morala biti tudi samoiniciativna, ter opraviti vsa obvezna online šolanja – kar pa je bilo zopet v mojo korist, saj mi je razširilo »NLB obzorja« in mi omogočil lažjo vključitev v delovno okolje in ekipo,” še doda naša sogovornica, ki je bila nad načinom sprejema in uvajanja zelo pozitivno presenečena.
Ni vseeno, v kakšnem vzdušju delamo. Kultura podjetja določa, ali bomo prihajali v službo z odporom ali z zagonom. Kot pravi naša sogovornica, je v NLB Skupini začutila podporo, odprtost za ideje in spodbudo k učenju – in prav to jo vsak dan motivira, da prispeva svoj maksimum.
”Obkrožena sem z ambicioznimi in radovednimi ljudmi, ki jih žene želja po stalnem učenju in napredku. Cenjena sta strokovnost in učinkovita komunikacija, obenem pa se spodbuja podjetniški duh – zaposleni smo prepoznani kot ključni akterji sprememb. V podjetju prevladuje razumevanje do sodelavcev in strank, ob tem pa se nenehno iščejo priložnosti za inovacije, ki izboljšujejo izkušnjo vseh vpletenih. Posebej navdihujoče pa se mi zdi poslanstvo izboljševanja kakovosti življenja v naši regiji, saj podjetje spodbuja zaposlene, da s svojim razvojem prispevamo tudi k pozitivnim spremembam v širšem okolju,” še doda Tadeja Ulrych.
Ko pomislimo na banko, si pogosto predstavljamo ljudi v oblekah za računalniki, ki resno pregledujejo številke. A resničnost je precej drugačna. Sodobne banke niso le finančne ustanove, temveč kompleksna okolja, kjer delujejo strokovnjaki z različnih področij. Kot pravi sogovornica, sama deluje na področju komuniciranja in blagovne znamke. To pomeni, da sodeluje z ekipami z različnih oddelkov, skrbi za usklajeno in učinkovito interno ter zunanjo komunikacijo, načrtuje vsebinske kampanje, spremlja trende na trgu ter išče inovativne pristope, kako banko predstaviti v čim boljši luči – tako strankam kot zaposlenim.
”Glede na to, da NLB d.d. zaposluje več kot 2.500 ljudi, celotna NLB Skupina pa je podjetje z več kot 8.000 zaposlenimi, si lahko predstavljate, da obstaja izjemno širok nabor različnih oddelkov in kariernih poti – tudi za tiste, ki niso finančniki po izobrazbi. Paleta delovnih mest je res pestra: od sodelavcev, ki so v neposrednem stiku s strankami, do zalednih služb, IT oddelkov, varovanja, kadrovske službe in seveda tudi področij, kot so marketing, komuniciranje in upravljanje blagovne znamke – kjer delam sama.”
Tadeja Ulrych
»V NLB sem hitro začutila, da podjetje vlaga v ljudi – ne le na začetku, temveč dolgoročno,« pravi naša sogovornica. In prav možnosti za učenje in napredovanje so tiste, ki so konec dneva lahko ključno vodilo za ohranjane motivacije. Tadeja Ulrych ob tem dodaj še, da ima ”banka ima odlično vzpostavljen sistem izobraževanja in razvoja – dostop do globalne učne platforme Udemy Business, ki omogoča samostojno učenje na različnih strokovnih in mehkih področjih, sistem mentorstva ter skrbno zasnovane programe za prepoznavanje in razvoj mladih talentov, strokovnjakov s specifičnimi znanji ter potencialnih vodij.”
Sogovornica Tadeja je ob tem izpostavila, da je zelo močan vtis nanjo naredila tudi dolgoletna tradicija internega izobraževanja – NLB namreč že več kot 50 let razvija svoj Izobraževalni center, ki igra pomembno vlogo tudi pri uvajanju novo zaposlenih. Prav ta center je na samem začetku organiziral dvodnevni seminar za vse nove sodelavce, kar je bila odlična priložnost za spoznavanje novih sodelavcev iz različnih oddelkov ter celovito razumevanje strukture, vrednot in načinov delovanja podjetja.
In to je tisto, kar uspešna podjetja dela drugačna od povprečnih. Namreč, podjetja, ki dolgoročno vlagajo v razvoj svojih zaposlenih, ustvarjajo okolje, kjer se zaposleni počutijo vključene, cenjene in motivirane. Takšna kultura pa posledično spodbuja osebno in strokovno rast ter krepi pripadnost, kar se dolgoročno odraža tudi v uspešnosti celotne organizacije.
”Banka ni le finančna ustanova – je živ organizem, ki potrebuje ljudi z različnimi znanji in idejami,” pravi sogovornica. V NLB, na primer, zaposlujejo ljudi z najrazličnejših področij – od IT strokovnjakov, podatkovnih analitikov, pravnikov, strokovnjakov za varnost, do komunikatorjev, kadrovikov, tržnikov, oblikovalcev uporabniške izkušnje in še mnogih drugih. Delo v banki torej ni rezervirano le za tiste z ekonomsko izobrazbo – ravno nasprotno. Prav pestrost znanj in izkušenj zaposlenih omogoča, da lahko kot ekipa uspešno odgovarjajo na izzive sodobnega bančništva.