Ko pomislimo na McDonald’s, nas večina najprej pomisli na hamburgerje, krompirček in Happy Meale. Toda ta svetovno znana blagovna znamka že dolgo ni več le sinonim za hitro hrano …
McDonald’s je eno tistih mest, kjer se združijo vse generacije – otroci ga obožujejo zaradi ikoničnega Happy Meala in darilca, ki ga dobijo v škatli, odrasli pa cenijo hitro postrežbo, stalno kakovost in okus, ki vedno zbuja nostalgijo. Kdo se ne spomni svojega prvega Happy Meala ali pa tistega dobrega občutka, ko se ustaviš na krompirčku in milkshaku po napornem dnevu?
Ko si enkrat velik, imaš moč, da spremeniš svet – a marsikdo na to pozabi. Velike blagovne znamke pogosto zanemarijo dejstvo, da ravno njihova razširjenost omogoča pomemben prispevek k boljšim spremembam. Z majhnimi koraki, kot so trajnostna embalaža, lokalne donacije ali podporne skupnosti, je možno doseli velike premike. Če se le zavedaš svoje odgovornosti in vpliva, ki ga imaš.
V podjetju McDonald’s verjamejo, da se velike spremembe začnejo z majhnimi koraki. Pa ne samo verjamemo, to tudi dokazujejo. Samo z zamenjavo embalaže so tako v letu 2023 prihranili 70 ton plastike, kar je izjemen dosežek v njihovem prizadevanju za zmanjšanje vpliva na okolje. Ta korak je del širše vizije, ki vključuje varovanje naravnih virov, učinkovito ravnanje z odpadki in prehod na trajnostno embalažo in igrače.
Podjetje se aktivno odziva na lokalne okoljske pobude. Med njihovimi projekti izstopa večletna podpora Zavodu za gozdove Slovenije, v okviru katere so financirali nakup približno 3000 sadik dreves v višini 8.000 evrov na območju Krasa, ki ga je julija 2022 uničil požar. To je bilo videti tako, da so se njihovi zaposleni iz restavracij in uprave podjetja Alpe-Panon d.o.o., nosilca franšize McDonald’s v Sloveniji, pridružili prostovoljskim akcijam za obnovo kraškega gozda na pogoriščih v občini Renče – Vogrsko. Prav tako vsako leto sodelujejo v čistilnih akcijah, kot je že tradicionalna na Bledu, s čimer spodbujajo skrb za naravo in lokalno okolje.
McDonald’sova dobrodelnost sega daleč onkraj restavracijskih vrat in ne pozna meja. Ob odprtju vsake nove restavracije se podjetje namreč poveže z lokalno skupnostjo, ki predlaga organizacijo, ki potrebuje finančno podporo. Nazadnje so tako Osnovni šoli Koper namenili kar 10.000 evrov, s čimer so neposredno prispevali k izboljšanju izobraževalnih pogojev za otroke. Poleg enkratnih donacij pa McDonald’s že vrsto let redno podpira številne humanitarne projekte, ki se dotaknejo različnih področij družbenega življenja.
Med njimi so Tom telefon, ki nudi podporo mladim v stiski, Rdeči noski, ki prinašajo nasmeh na obraze bolnih otrok, ter Slojenčki, ki pomagajo najmanjšim borcem in njihovim družinam. Prav tako podjetje stoji za projekti Zveze prijateljev mladine Slovenije, kot so »Napolnimo šolsko torbo«, ki zagotavlja šolske potrebščine otrokom iz socialno šibkejših družin, »Botrstvo«, ki odpira vrata v lepšo prihodnost, in »Glasbenik sem«, ki otrokom omogoča razvoj glasbenih talentov.
Posebno pozornost namenjajo tudi najmlajšim. Že od leta 2010 otrokom tako ponujajo možnost, da namesto igrače v Happy Mealu izberejo knjigo. Te knjige so zasnovane tako, da spodbujajo radovednost, navdihujejo in družinam omogočajo skupno branje. Hkrati pa so tudi priljubljene Happy Meal igrače vse bolj okolju prijazne – izdelane so iz materialov, kot so papir, karton, sladkorni trs in aluminij, ki ga je močno reciklirati.
Njihova skrb za okolje se ne konča z embalažo in igračami. McDonald’s je tudi »dober sosed«. Dnevno posebne ekipe zaposlenih čistijo okolico restavracij in pobirajo nepravilno odvrženo embalažo. Poleg tega so omogočili postavitev novih postaj za izposojo koles v Ljubljani in Mariboru, kar spodbuja trajnostno mobilnost.
Vsak korak, ki ga McDonald’s naredi, izhaja iz preprostega prepričanja: majhni koraki lahko vodijo do velikih sprememb. Podjetje s svojimi projekti dokazuje, da lahko vplivamo na okolje, družbo in lokalne skupnosti, če smo pripravljeni delovati odgovorno in premišljeno.