Ameriški potrošniki so na črni petek 2023 porabili približno 9,8 milijarde dolarjev, letos pa naj bi porabili 10,8 milijarde dolarjev.
Razpoloženje potrošnikov, trendi online nakupovanja in maloprodajna uspešnost so ključni dejavniki, ki oblikujejo tržno uspešnost v obdobju razprodaj črnega petka. Maxim Manturov, , vodja naložbenih raziskav pri borznoposredniškem podjetju Freedom 24, te elemente analizira in zagotavlja pomemben vpogled v vedenje potrošnikov in gospodarske razmere, ki vplivajo na maloprodajno dinamiko.
Američani ob različnih praznikih porabijo različne zneske za darila in praznovanja. Zimski prazniki na primer povzročijo največjo porabo, v povprečju 874,70 dolarjev na osebo, zaradi nakupovanja daril, prirejanja srečanj in drugih prazničnih priprav. Sledi materinski dan z opazno nižjim zneskom 274 dolarjev, medtem ko je na očetovski dan povprečna poraba 196,20 dolarjev. Med cenejšimi prazniki sta zaradi zmernejših običajev obdarovanja valentinovo z okoli 192,80 dolarja porabe in velika noč z okoli 192 dolarji porabe.
Razpoloženje potrošnikov in trendi online nakupovanja
Zaupanje potrošnikov igra ključno vlogo pri vzorcih porabe. V letu 2023 se je močno zaupanje potrošnikov odrazilo v rekordni porabi: ameriški potrošniki so na črni petek porabili približno 9,8 milijarde dolarjev, kar je 7,5 % več kot leto prej. Ta rast kaže na pripravljenost za potrošnjo, kar nakazuje, da se potrošniki počutijo bolj samozavestni glede svojega finančnega položaja kljub nenehnim gospodarskim izzivom, kot je inflacija.
»Med črnim petkom je opazen velik premik k online nakupovanju, pri čemer 68 % kupcev namerava leta 2023 nakupovati prek spleta. Udeležba pri online nakupovanju je leta 2023 dosegla skoraj 134,2 milijona kupcev, kar je več od 130,2 milijona leta 2022. Rezultati razprodaj za črni petek bi lahko vplivali tudi na gibanja na borzi v prihodnjih tednih,« je povedal Maxim Manturov, vodja naložbenih raziskav pri borzno posredniški družbi Freedom 24.
Močna maloprodajna uspešnost bi lahko povečala zaupanje vlagateljev v delnice maloprodajnih trgovcev, medtem ko bi lahko šibki rezultati povzročili nestanovitnost trga.
Trenutni indikatorji in zgodnji znaki
Ko se bliža praznična sezona 2024, prvi kazalniki kažejo, da bi črni petek in črni teden lahko vplivala na tržne rezultate. Analize poročil o porabi potrošnikov, maloprodajnih zaslužkih in tržnem razpoloženju zagotavljajo vpogled v možne rezultate. Trendi potrošnje kažejo pozitivne znake in napovedi svetovne maloprodaje od leta 2021 do leta 2027 kažejo na nadaljnjo rast. Leta 2021 je skupen promet maloprodaje znašal 26,4 bilijona USD in naj bi do leta 2027 narasel na 34,9 bilijona USD. Na splošno zgodnji znaki kažejo na previdno optimističen pogled na črni petek in črni teden leta 2024. Čeprav trendi potrošniške porabe kažejo pozitivne znake, bi zadržanost med nekaterimi demografskimi skupinami lahko omejila splošno uspešnost maloprodaje. Vlagatelji naj pozorno spremljajo te kazalnike, saj bodo gibanja trga v veliki meri odvisna od dinamike vedenja potrošnikov v predprazničnem času.
Naraščajoče obrestne mere, inflacija in geopolitične napetosti oblikujejo tržna pričakovanja za črni petek 2024
Višje obrestne mere povečajo stroške zadolževanja za potrošnike, kar lahko privede do zmanjšanja diskrecijske porabe. Čeprav se je inflacija upočasnila, vprašanje inflacije ostaja pomembna skrb za potrošnike, saj jih približno 80 % izraža zaskrbljenost zaradi naraščajočih cen. Ta povečana občutljivost bo potrošnike verjetno spodbudila k bolj agresivnemu iskanju popustov in promocij med črnim petkom. Geopolitični dogodki lahko prav tako prispevajo k nestanovitnosti trga, saj vplivajo na tečaje delnic trgovcev in panog, občutljivih na potrošniške vzorce. Vlagatelji se lahko odzovejo na novice o geopolitičnih dogodkih, ki vodijo do nihanj v uspešnosti delnic maloprodajnih podjetij.
Skratka, medsebojno delovanje naraščajočih obrestnih mer, inflacije in geopolitičnih napetosti ustvarja zahteven okvir za črni petek 2024. Čeprav obstaja optimizem glede rasti prodaje, ki ga poganjata namen nakupa potrošnikov in večja uporaba prilagodljivih plačilnih možnosti, kot je kupi zdaj, plačaj kasneje (BNPL), prevladuje previdnost zaradi gospodarskih pritiskov in negotovosti. Vlagatelji bi morali pozorno spremljati kazalnike razpoloženja potrošnikov in poročila o dobičku trgovcev na drobno pred črnim petkom, saj bodo zagotovili dragocene informacije o tem, kako se trgovci na drobno prilagajajo spreminjajočim se tržnim razmeram in vedenju potrošnikov.