Ali se zavedate, da lahko pri drugem zdravniku dobite drugačno diagnozo ali način zdravljenja in da lahko pohitrimo samo zdravljenje? To velja tako za nas kot vse tiste, ki jih imate radi. Drugi specialist vam namreč lahko ponudi stroškovno učinkovitejši načrt zdravljenja.
Po Zakonu o pacientovih pravicah ima vsak Slovenec pravico do drugega zdravniškega mnenja, ki pa jo v okviru javnega zdravstvenega sistema za oceno istega bolezenskega stanja brezplačno lahko uveljavlja le enkrat. To pa ne velja za samoplačniško drugo mnenje, ki pa ni omejeno in ga lahko pridobimo kjerkoli in kadarkoli.
Vsekakor se je v primeru bolezni ali poškodbe pred odločitvijo o drugem mnenju smiselno temeljito in iskreno pogovoriti s svojim izbranim zdravnikom. Po zakonu nam mora zdravnik, ki nas obravnava, v primeru naše odločitve po drugem mnenju priskrbeti primernega specialista. To v veliki večini primerov pomeni, da v isti zdravstveni ustanovi poišče specialista, ki nas še ni zdravil. Če takšnega specialista v zdravstveni ustanovi ni, ga običajno poišče pri drugem javnem izvajalcu.
Za nas kot pacienta oziroma bolnika je pomembna informacija, da za pridobitev drugega mnenja ne potrebujemo nove napotnice, saj pregled pri drugem zdravniku poteka na osnovi že znanih preiskav in obstoječe zdravstvene dokumentacije.
V Zavarovalnici Generali svetujejo, da se pred zahtevanjem drugega mnenja dobro pozanimamo o svoji trenutni diagnozi. Na pogovor z drugim specialistom se je namreč smiselno dobro pripraviti, saj bomo le tako dobili vse potrebne informacije za lažje odločanje in pridobili najboljši možni nasvet. Ključna vprašanja, ki jih moramo postaviti zdravniku specialistu, so:
Velikokrat se pojavi vprašanje, kaj narediti, če nam drugi zdravnik postavi povsem drugačno diagnozo kot naš osebni zdravnik. Drugačna diagnoza namreč pomeni tudi drugačen način zdravljenja. Kaj narediti? V Zavarovalnici Generali svetujejo, da se o vseh možnostih odkrito pogovorimo s svojim zdravnikom, da mu zaupamo svoje skrbi in dvome, pa tudi pričakovanja glede izida zdravljenja.
“V našo ambulanto je prišel pacient, z večletnimi težavami s kolenom. Pred prihodom k nam so ga pregledali že trije ortopedi, ki so podali različna mnenja in predlagali različne načine zdravljenja. Pacient je bil povsem zbegan. Po pregledu pri nas, v okviru katerega smo pregledali tudi vso dotedanjo medicinsko dokumentacijo in opravili dodatna slikanja, smo podali, po izjavi pacienta že četrto različno, mnenje in predlagali drugačno zdravljenje. Pacient je pred dokončno odločitvijo o zdravljenju želel pridobiti še mnenje strokovnjaka iz tujine. To mu je omogočilo zavarovanje “drugega mnenja”. Zavarovalnica je pridobila mnenje enega vodilnih ortopedov iz Združenih držav Amerike (Cedars-Sinai Medical Center, Los Angeles), ki je bilo enako našemu. Na koncu se je pacient odločil za zdravljenje pri nas, ki smo ga uspešno izvedli.”
mag. travm. Iztok Pilih, dr. med., spec. kirurg član Ameriške akademije ortopedskih kirurgov Arthron, klinika za sklepe, hrbtenico in poškodbe
Marsikdaj se ne zavedamo, da lahko z eno potezo razrešimo več ali pa celo vse skrbi hkrati. Če bi si radi v primeru bolezni ali poškodbe zagotovili:
potem je tu zavarovanje Specialisti z asistenco, ki ga lahko sklenemo tako za svoje malčke kot svoje starše (namenjeno je namreč vsem od 1. do 85. leta starosti). Zavarovanje vključuje tudi kritje Halo Doktor, ki omogoča hiter in enostaven dostop do osebnega zdravnika prek video klica ali telefona. Lahko v terminu, ki ga izberemo sami ali v roku približno 15 minut. Osebni zdravnik nam na podlagi pogovora lahko predlaga različne ukrepe za izboljšanje stanja ali pa nam predpiše napotilo za nadaljnje preiskave oziroma specialistični pregled.
O zavarovanju Specialisti z asistenco z vključeno storitvijo Halo Doktor je pametno razmišljati, saj vsi vemo, kako dolge so pri nas čakalne dobe za specialistične preglede in obravnave z napotnico. In ko se nam pri zdravju kaj zaplete, vsak išče najhitrejšo in seveda tudi najboljšo pot do specialista. Pri čemer ne gre zanemariti aktualnega stanja na zdravstvenem področju in izzivov, povezanih z dostopnostjo do osebnih zdravnikov, predvsem za namene, ko želimo zdravstveni posvet, razlago prejetega izvida ali napotnico za specialistični pregled. V zavarovalnici Generali pravijo, da največ pomeni podatek, koliko strank poroča o zadovoljstvu s storitvijo, kar jih spodbuja k širjenju ponudbe in paketov.
Zavarovanje lahko sklenete pri svojem zastopniku, vseh poslovalnicah zavarovalnice Generali ali na spletni prodajni točki zavarovalnice.