Posel

3 koraki do večje samozavesti na delovnem mestu

31. marca, 2025 - Vsebino omogoča MojeDelo.com

Z več samozavesti lažje izrazimo mnenje, postavimo meje in pokažemo, kdo smo. Če želite v službi sijati brez notranjega dvoma, je čas za spremembo. Začnite pri sebi – že danes.

Samozavest ni le osebnostna lastnost, temveč eden ključnih elementov uspešne komunikacije in profesionalnega nastopa. Z njo ne sporočamo le, da verjamemo vase – samozavesten nastop pogosto pomeni, da nas tudi drugi jemljejo bolj resno, da lažje uveljavljamo svoje ideje in da nas sodelavci in nadrejeni prepoznajo kot zanesljive. Nasprotno pa negotovost pogosto prikrije naše dejanske sposobnosti. Če imate občutek, da bi z več notranje moči lahko dosegli več, je ta članek pravi začetek.

Samozavest na delovnem mestu je eden izmed ključnih dejavnikov za uspeh, zadovoljstvo in notranji mir. A ne pride sama od sebe. Zanjo je treba nekaj narediti. Dobra novica? Samozavest je veščina, ki jo lahko gradimo. In če se znajdete v okolju, kjer vas čakajo novi izzivi ali pa imate občutek, da vas nihče ne opazi, ste na pravem mestu.

Foto: Profimedia

Ali se samozavesti lahko naučimo?

Da, samozavest ni rezervirana samo za ljudi s karizmo ali močnim glasom. Je vedenjski vzorec, ki se ga lahko zgradimo skozi izkušnje, vajo in zavestno odločitev, da verjamemo vase. Tako kot mišico lahko tudi samozavest krepimo – z vsakim korakom, s katerim stopimo iz cone udobja, z vsakim uspehom, ki ga prepoznamo, in z vsako mislijo, ki jo obrnemo v svojo korist. Čeprav nekateri začnejo z večjo popotnico, ima vsak možnost, da samozavest razvije in z njo vpliva na svoje delovno okolje.

  1. korak: Spoznajte svojo vrednost

Veliko ljudi podcenjuje, kaj vse so že dosegli. Najprej se ozrite nazaj. Kateri projekti so vam uspeli? Kje ste premagali ovire? Kaj so vam rekli sodelavci, ko ste jim pomagali? Zapišite si vse svoje dosežke in jih redno pregledujte. To vam bo pomagalo preusmeriti fokus s svojih pomanjkljivosti na svoje moči. Na portalu MojeDelo.com lahko najdete tudi karierne nasvete, ki vam bodo pomagali bolje razumeti svoje kompetence in prednosti.

  1. korak: Postavite si realne, dosegljive cilje

Samozavest raste takrat, ko vidimo napredek. Ne potrebujete velikih prebojev čez noč. Dovolj je, da si zastavite majhne cilje – na primer, da na naslednjem sestanku podate svoje mnenje, da pripravite kratko predstavitev ali se prijavite na interno izobraževanje. Ko dosežete en cilj, se pojavi zagon za naslednjega. Tako se gradi notranji občutek kompetentnosti.

Če ne veste, kje začeti, pobrskajte med nasveti, ki jih priporoča MojeDelo.com. Tam boste našli vse od najbolj aktualnih prostih delovnih mest do kariernih nasvetov in priporočil za osebno rast v delovnem okolju.

  1. korak: Naučite se obvladati notranjega kritika

Vsak ima tisti glas v glavi, ki šepeta: “Nisi dovolj dober.” Ključna razlika med samozavestnimi in manj samozavestnimi ljudmi ni v tem, da tega glasu nimajo – ampak v tem, da ga znajo prepoznati in postaviti na pravo mesto. Ko se vam pojavi dvom, ga izzovite: Ali to res drži? Bi tako govorili s prijateljem? Kaj bi si o meni mislil nekdo, ki pozna moje delo?

Uporabite tehnike pozitivnega samogovora, zapisovanja misli ali pogovor s coachem. Mnogi samozavest gradijo tudi s pomočjo rednega spremljanja napredka in s tem, da se učijo iz izzivov, ne pa da se z njimi identificirajo.

Foto: Profimedia

Koristni karierni nasveti so vedno dobrodošli

Iskanje zaposlitve in predstavljanje samega sebe potencialnim bodočim delodajalcem vsekakor ni mačji kašelj. To opravilo je veliko lažje, če poznate metode učinkovitega iskanja zaposlitve. V veliko pomoč pa so vam lahko tudi karierni nasveti, ki jih poleg najbolj aktualnih prostih delovnih mest objavljajo na portalu MojeDelo.com, kjer so na voljo tudi najnovejši oglasi za delo in informacije o razvoju kariere.